Suzuki SX4 S-Cross – face toti banii!

24 octombrie 2013



Cea mai recenta aparitie din gama Suzuki este SX4 S-Cross, un crossover compact, conceput special sa raspunda cererii europene in crestere de pe acest segment. Asadar, (inca) un concurent direct pentru Nissan Qashqai, cu care se aseamana destul de mult la prima vedere, dar de care se deosebeste prin stilul mai tineresc. Iar diferenta este facuta de pretul mai mic al lui S-Cross.

Dupa ce am testat cateva zile acest crossover urban, singura noastra dilema a fost legata de numele modelului. Nu am inteles de cei japonezii au tinut sa pastreze patronimul SX4, cu trimitere evidenta la un alt model Suzuki, mai mic, mai vechi si mai ieftin. Pana la urma, la o alta masina! O trimitere care credem ca dezavantajeaza noul S-Cross, in primul rand prin confuzia creata.

Noul “mini-SUV de oras” de la Suzuki este in ton cu cerintele acestei categorii, aflata in plin avant: are o linie moderna si atragatoare, tehnologie de generatie noua si o lista impresionant de mare de dotari. Referindu-ne la aceasta din urma, am ramas surprinsi sa gasim pe un model Suzuki dotari de top, precum trapa panoramica, luminile cu LED si proiectoarele cu xenon, display digital multifunctional sau pornire la buton! Toate acestea la un constructor care pana nu demult era renumit pentru modelele sale pe cat de robuste, pe atat de spartane!

O alta noutate majora o constituie sistemul 4WD de generatie noua, care face din S-Cross un automobil cu adevarat versatil. Noua tehnologie AllGrip permite alegerea intre patru moduri de operare – auto, sport, snow si lock, folosind un buton rotativ intuitiv, amplasat pe consola centrala.

Motorizarea este asigurata de un agregat de 1,6 litri VVT pe benzina de 120 CP si unul de 1,6 litri diesel DDiS de aceeasi putere, dar cu un cuplu maxim superior – 320, fata de 156 Nm. Motorul pe benzina poate fi cuplat la o cutite de viteze manuala in 5 trepe sau la una automata cu variatie continua, in vreme ce versiunea diesel este disponibila doar cu o cutie manuala in 6 trepte.

Versiunea pe benzina dispune de de nu mai putin de 13 combinatii de motorizari, transmisii si niveluri de echipare, in timp ce motorizarea diesel are 6 astfel de combinatii. Noi am testat cea mai scumpa versiune, 1.6 DDiS Elegance Top AllGrip, care include cam tot ce figureaza pe listele de dotari si are un pret (promotional) pe masura: 24.000 de euro cu TVA. La extrema cealalta, cea mai ieftina varianta S-Cross este cea pe benzina 1.6 Start 2WD, de la 14.300 euro cu TVA (pret promotional).

In concluzie, un crossover compact care se simte in largul sau prin traficul citadin, dar care la nevoie face fata cu brio iesirilor in natura din week-end sau drumurilor mai greu accesibile. Ne-au surprins placut numeroasele dotari si ambianta interioara aerisita. La polul opus, tinuta de drum putea fi mai „rafinata”, insa avand in vedere ca vorbim de un model cu veleitati off-road, acest detaliu este prea putin important. Daca va permite bugetul, recomandarea noastra este versiunea de top, chiar daca la prima vedere s-ar putea sa vi se para cam scumpa. Va veti convinge foarte repede: in mod cert, masina face toti banii!

Multumiri prietenilor de la RS Sara Motors SUZUKI Timisoara, pentru amabilitatea cu care ne-au pus la dispozitie masina testata.