Macan, primul SUV compact Porsche

24 noiembrie 2013,



Dupa ce a anuntat numele SUV-ului compact in urma cu aproape doi ani, Porsche dezvaluie acum acest model si anunta comercializarea lui in Europa, incepand din prima parte a anului viitor.

Dezvaluirea oficiala a avut loc zilele trecute, in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Disponibil in trei versiuni, Porsche Macan va fi un concurent redutabil in categoria premium din clasa SUV-urilor compacte, reprezentata de Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLK si Volvo XC60. Porsche doreste sa se distinga printr-o sportivitate nemaintalnita in segment, altfel specifica modelelor sale.

Macan a preluat o serie de caracteristici de la 928 Spyder si 911, incepand cu volanul sport multifunctional si cu forma farurilor. Acestea sunt continuate cu forma geamurilor laterale si spatele plonjat si se incheie cu grupurile optice spate cu LED, tridimensionale. Pe lunga lista a dotarilor standard, pe langa volanul sport multifunctional cu padele mai figureaza tractiunea integrala si transmisia PDK, jantele de mari dimensiuni, sistemul audio de inalta performanta si hayonul actionat electric.

Iata, pe scurt, cee trei versiuni de motorizare disponibile in momentul lansarii.

Porsche Macan S – echipat cu motor V6 biturbo de 3,0 litri pe benzina, de 340 CP, tractiune integrala permanenta cu ambreiaj multidisc controlat electronic. Accelereaza de la 0 la 100 km/ora in 5,4 secunde (sau 5,2 secunde cu pachetul optional Sport Chrono) si atinge viteza maxima de 254 km/ora.

Porsche Macan S Diesel – echipat cu motor V6 turbodiesel de 3,0 litri, de 258 CP. Accelereaza de la 0 la 100 km/ora in 6,3 secunde (sau 6,1 secunde cu pachetul optional Sport Chrono) si atinge viteza maxima de 230 km/ora.

Porsche Macan Turbo – echipat cu motor V6 biturbo de 3,6 litri pe benzina, utilizat in premiera pe un Porsche, de 400 CP. Accelereaza de la 0 la 100 km/ora in 4,8 secunde (sau 4,6 secunde cu pachetul Sport Chrono) si atinge viteza maxima de 266 km/ora.

Cel mai nou model Porsche se asambleaza in Germania, la Leipzig. Porsche a investit aici 500 milioane de euro, intr-o linie completa de productie, capabila sa asambleze circa 50.000 de unitati anual.