De ce presiunea de injectie mare reduce consumul de carburant, marind performanta si cuplul
12.02.2014
        
Distribuie acest articol!   

De ce presiunea de injectie mare reduce consumul de carburant, marind performanta si cuplul? Iata o intrebare pe care, cu siguranta, multi automobilisti si-au pus-o. Bosch Romania da raspunsul intr-un mod succint, in cadrul unui comunicat de presa pe care il redam integral, mai jos.

Perspectiva: „In urmatorul deceniu, motoarele diesel vor functiona la presiuni de injectie de aproximativ 2.000 bar. Desi valoarea de 3.000 bar nu este de neimaginat, aceasta va fi intalnita la masinile de curse si la motoarele diesel de inalta performanta”, declara Markus Heyn, presedintele Diviziei Sisteme Diesel din cadrul Robert Bosch GmbH.

Motorul diesel common-rail: Sistemul de injectie common-rail CRS3-25 prezinta primul injector piezo Bosch pentru autoturisme, care functioneaza la o presiune de injectie de 2.500 bar. Cu o presiune de injectie mai mare, noile modele piezo Bosch reprezinta avangarda tehnologiei. Sistemul de injectie optimizat atomizeaza carburantul mult mai fin, imbunatatind combustia. Consumul mai mic de carburant reprezinta doar unul dintre avantajele acestei tehnologii.

Comparatie: Presiunea generata de un sistem common-rail este aproximativ egala cu presiunea pe care un rinocer de 2.000 de kilograme ar exercita-o atunci cand ar sta pe o suprafata egala cu varful unui deget. In ultima faza a procesului, combustibilul comprimat este injectat cu viteza unui avion supersonic in camera de ardere.

Performanta sporita: O presiune de injectie superioara genereaza o putere specifica sporita si un cuplu mai mare. De aceea, cresterea presiunii de injectie a motorului il face mai puternic: timpul necesar pentru combustie este considerabil redus imediat ce motorul functioneaza la sarcina maxima si la turatii mari. Asadar, carburantul trebuie sa fie injectat foarte rapid in motor, la o presiune mare, pentru a dezvolta o putere optima.

Turbo: Cu cat in camera de combustie exista mai mult aer, cu atat presiunea de injectie trebuie sa fie mai mare. O cantitate mare de carburant trebuie sa fie introdusa intr-un interval scurt de timp pentru a obtine amestecul optim de aer-carburant. Numeroase motoare cu turbocompresor – in special modelele bi-turbo si tri-turbo – beneficiaza de presiuni de injectie de peste 2.000 bar.

Emisii: O presiune de injectie superioara reprezinta factorul cheie in reducerea emisiilor netratate ale unui motor. Intr-adevar, in cazul autovehiculelor din clasa compacta, aceasta poate ajuta, deseori, la eliminarea necesitatii tratarii gazelor de esapament. Cu cat presiunea de injectie este mai mare, cu atat injectorul si duza de injectie pot fi construite mai precis. Acest lucru imbunatateste atomizarea si are ca rezultat un amestec aer-carburant mai bun, ceea ce inseamna ca este obtinuta o combustie optima si nu se formeaza funingine.

Expertiza in sisteme: O presiune de injectie mai mare necesita mai mult decat un injector reproiectat. Datorita expertizei sale complete in sistemele diesel, Bosch poate sa asambleze un sistem reglat fin care cuprinde nu numai unitatea de comanda, ci si pompa de carburant, sistemul common-rail si injectorul.

Distribuie acest articol!