Noua Clasa V de la Mercedes – din seria autovehiculelor multifunctionale

21 februarie 2014

Sursa: comunicat de presa Daimler Romania



Prin intermediul noii Clase V, Mercedes-Benz redefineste conceptul de autovehicul multifunctional. Chiar daca este cel mai tanar si spatios membru al familiei de automobile Mercedes-Benz, modelul seteaza noi standarde in segmentul sau datorita designului si inovatiilor prezente in premiera la bord. Noua Clasa V ofera spatiu interior pentru pana la opt persoane si o functionalitate exemplara combinata cu un design premium, confort, placerea de a conduce, eficienta si siguranta. De aceea, un Mercedes-Benz din clasa autovehiculelor multifunctionale este automobilul perfect pentru cei care apreciaza spatiul mare al interiorului, dar nu vor sa sacrifice stilul si confortul.

Fie ca ai nevoie sa mergi intr-o vacanta de cumparaturi, sa calatoresti alaturi de toata familia, sa pleci intr-o excursie cu prietenii pe biciclete in munti, sa conduci oaspeti importanti la un eveniment de gala – noua Clasa V iti ofera o flexibilitate remarcabila atunci cand ai nevoie sa folosesti un interior spatios si, in acelasi timp, este o prezenta extrem de eleganta. Acest autovehicul multifunctional premium ofera doua linii de echipare, V-Class si V-Class AVANTGARDE, un pachet cu accesorii sport Exterior Sports si un pachet special pentru interior Interior Design, disponibil pentru fiecare din cele doua echipari amintite mai sus. Acestor lucruri li se adauga doua versiuni disponibile pentru ampatament, trei lungimi pentru caroserie (cuprinse intre 4.895 si 5.370 mm), trei motorizari si foarte multe optionale care pot personaliza extrem de mult noul autovehicul multifunctional. Datorita tuturor acestor elemente, noua Clasa V poate indeplini orice nevoi ale clientilor: el este atractiv pentru familii sau pentru cei care au nevoie de un interior spatios, flexibil, ergonomic pentru activitati sportive. Mai mult, Clasa V poate fi masina ideala ca autovehicul de tip shuttle in cadrul hotelurilor sau ca transport pentru VIP-uri.

"Prin noua Clasa V, ne extindem gama de automobile premium pentru pasageri cu o limuzina ce poate transporta pana la opt persoane", declara Dieter Zetsche, presedintele Boardului de Conducere Daimler AG si directorul Diviziei de Automobile Mercedes-Benz. "Functionalitatea exemplara este o calitate esentiala a unui autovehicul multifunctional. Confortul si stilul unic sunt alte avantaje importante. Noua Clasa V ofera toate aceste calitati intr-un mod unic in segmentul sau, asa cum niciun alt model de pe piata nu reuseste".

Interiorul noii Clase V redefineste ideea de spatiu pe care o ofera un autovehicul multifunctional. Materialele de o calitate superioara, luxoase, placute la atingere, la care se adauga un concept de finisaje armonioase, detalii complexe si un limbaj de design inedit, ofera o ambianta nemaiintalnita in segment. Sentimentul de confort suprem, specific automobilelor Mercedes-Benz, este o calitate definitorie in interiorul noii Clase V. Cea mai fina piele nappa este disponibila pentru scaune, volan si schimbatorul de viteze. Aceasta ambianta deosebita este completata pe timp de noapte de sistemul spectaculos de iluminare, cu trei culori disponibile.

Un element special al interiorului este bordul, separat la mijloc de un element tridimensional care sporeste senzatia de spatiu si confera intregului ansamblu o imagine de inalta clasa. Sectiunea inferioara a bordului are un design care aminteste de o sculptura, iar partea superioara aduce o premiera in segment: ca dotare optionala, aceasta poate fi finisata cu un aspect de piele cusuta cu fir gros, in nuanta contrastanta.

Alte caracteristici unicat ale Clasei V sunt displayul central, ce pare ca pluteste deasupra bordului, volanul multifunctional cu 12 comenzi si selectorul electric al transmisiei automate, DIRECT SELECT, la care se adauga volanul ce poate fi echipat in premiera cu padele pentru schimbarea manuala a treptelor. Mai mult, Clasa V poate fi echipata cu sistemul de control inovator cu touchpad, ce permite controlarea comenzilor sistemului de infotainment prin gesturi si poate transcrie chiar si literele scrise de mana pe suprafata – caracteristici intalnite de obicei la telefoanele smartphone. Sistemul touchpad este disponibil fie cu sistemul Audio 20 CD, fie cu COMAND Online. Cea mai noua generatie a acestui sistem COMAND Online combina functiile sistemului audio, ale telefonului si cele ale navigatiei si, mai mult decat atat, ofera un browser pentru internet cu sistemul de comenzi vocale LINGUATRONIC si poate receptiona datele de trafic in timp real. Sistemul audio cu surround ultra-performant Burmester ofera 16 difuzoare si un subwoofer pentru a crea o ambianta auditiva perfecta.

Un sistem unic in segmentul acestor automobile este climatizarea automata THERMOTRONIC, oferita optional ca alternativa la TEMPMATIC, sistemul oferit standard. El ofera trei moduri de climatizare – FOCUS, MEDIUM si DIFFUSE. Acestea au setari distincte prestabilite pentru distributia si volumul de aer conditionat transmis in habitaclu. Mai mult, sistemul THERMOTRONIC ofera posibilitatea pornirii climatizarii dintr-un buton de pe cheia masinii, beneficiaza de un senzor ce ajuta la eliminarea condensului de pe geamuri si foloseste o distributie variabila a aerului conditionat in lateralele pasagerilor fata, in functie de pozitia soarelui.

Scaunele din spate pot fi asezate in numeroase configuratii pentru a raspunde oricarui tip de cerinte ale clientilor. Ca dotare standard, Clasa V este echipata in spate cu patru scaune individuale luxoase, cu cotiere reglabile integrate, amplasate pe doua randuri. Datorita tehnologiei imbunatatite si a unei logici ergonomice de manevrare bine studiate, scaunele din primul rand pot fi rabatate cu o usurinta remarcabila, pentru a permite un acces foarte facil la randul doi de locuri. Pentru spatiul dintre locurile de pe primul rand din spate este disponibila o masa pliabila.

Ca o alternativa la scaunele individuale, pe cele doua randuri din spate pot fi montate banchete. Acestea pot oferi fie loc pentru doi pasageri, astfel ca spatarele acestora se pot rabata, fie poate fi montata o bancheta pentru trei persoane, cu sezut din doua segmente si spatar rabatabil divizat in trei bucati individuale. Scaunul din exteriorul partii drepte a banchetei pentru trei persoane poate fi rabatat catre fata sau poate fi scos complet. Iar toata bancheta poate fi, la randul ei, rabatata pentru a crea spatiu suplimentar pentru bagaje de mari dimensiuni, cum ar fi un echipament sportiv sau o piesa noua de mobilier.

Pentru a petrece noaptea confortabil in interiorul sau, Clasa V poate fi echipata cu locurile de pe randul doi in forma unei banchete pentru trei pasageri, ce se poate transforma in pat. Mai multe sertare sunt amplasate sub aceasta si mai multe bagaje pot fi depozitate si sub celalalt rand de scaune. Toate locurile disponibile in interiorul noii Clase V, indiferent ca vorbim despre o bancheta sau despre locurile individuale, sunt echipate cu centuri de siguranta integrate, cu trei puncte de prindere.

Scaunele individuale necesita un efort minim pentru a fi mutate prin interiorul masini pe plan longitudinal, la fel si pentru a fi asezate fata in fata, datorita sistemelor de sine ce au fost optimizate, la fel si sistemul de prindere/ decuplare rapida. Toate scaunele individuale pot fi demontate complet si scoase din interior, daca este nevoie de intreg spatiul pentru transport de obiecte voluminoase.

Pentru o incarcare sau o descarcare usoara a bagajelor, Clasa V este echipata in premiera pentru segmentul sau cu o luneta cu deschidere separata de hayon. Atunci cand este folosita noua luneta, ce se deschide independent de hayon, bagajele pot fi incarcate rapid si foarte facil pe un spatiu de depozitare din portbagaj, aflat aproape de deschidere. Luneta cu deschidere individuala este convenabila mai ales in spatiile stramte, unde hayonul foarte generos al noii Clasa V nu poate fi deschis in totalitate. O alta noutate practica pentru noua Clasa V o reprezinta hayonul cu deschidere/ inchidere electrica.

Un total de 11 sisteme inovatoare de asistenta pentru sofer asigura un nivel remarcabil de confort la conducere si siguranta, pentru noua Clasa V. Acestea folosesc un sistem modern de detectie pe baza de radar, camere video si senzori cu ultrasunete, elemente care au fost lansate pe noile Clasa E si S, sub titulatura de Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Nivelul de dotare standard include sistemul Crosswind Assist, care stabilizeaza masina atunci cand aceasta devine sensibila la vant lateral, precum si sistemul ATTENTION ASSIST care poate detecta lipsa de atentie a soferului si oboseala acestuia si ii poate sugera sa faca o pauza de odihna. Un sistem special este disponibil optional – Active Park Assist. Datorita lui, soferul poate parca noua Clasa V cu usurinta cu care ar executa manevrele de parcare intr-o masina compacta.

Tot optional este disponibil si sistemul de camere video, de 360 de grade, care ofera o imagine completa a imprejurimilor masinii. Mai mult, tot de pe lista de optionale, se pot alege sisteme precum DISTRONIC PLUS, cruise control adaptiv cu senzori de proximitate si COLLISION PREVENTION ASSIST, Traffic Sign Assist cu indicare la rularea gresita pe un sens unic, Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, sistemul de iluminare inteligenta pentru faruri LED Intelligent Light System si asistentul de faza lunga Adaptive Highbeam Assist. Majoritatea acestor sisteme de asistenta sunt oferite in premiera absoluta in segment.

Sistemul PRE-SAFE, care este folosit de obicei in automobilele Mercedes-Benz, este de acum disponibil pentru Clasa V pentru a spori si mai mult siguranta pasagerilor. Atunci cand este detectat pericolul producerii unui accident, sistemul activeaza masuri care pregatesc centurile de siguranta si airbagurile pentru a oferi cea mai buna protectie in timpul unei coliziuni.

La lansarea pe piata, noua Clasa V este prevazuta cu motorul diesel ultra-performant de 2.1 litri cilindree, in patru cilindri si supraalimentare cu sistem biturbo care deja este un propulsor de succes pe restul gamei de automobile, de la Clasa A si pana la S. Pentru noua Clasa V, el a fost imbunatatit suplimentar si va fi disponibil in trei trepte de putere: in V 200 ofera 100 kW (136 CP) si un cuplu motor maxim de 330 Nm, iar in V 220 CDI are 120 kW (163 CP) si 380 Nm. Pentru fiecare indicativ in parte, fiecare versiune este cu 20 Nm mai puternica, dar consumul este mai mic cu aproximativ doi litri pentru fiecare 100 km parcursi. Cu un consum mediu de doar 5.7 litri de diesel pentru 100 km parcursi si emisii de CO2 de doar 149 grame per kilometru parcurs, V 220 CDI este un lider absolut de eficienta in segmentul sau.

Varful de gama botezat V 250 BlueTEC are o putere maxima de 140 kW (190 CP) si un cuplu motor maxim de 440 Nm, ceea ce ii confera forta la fel de mare si agilitate comparabile cu predecesorul motor diesel V6 de trei litri cilindree. In acelasi timp, noul model de top are o functionare foarte rafinata, iar nivelul de zgomot interior a fost redus semnificativ – mai ales datorita antifonarii suplimentare fata de precedentul model. Consumul de carburant este de asemenea semnificativ mai mic decat la fostul model: la un consum mediu de doar 6 litri de motorina pentru 100 de km parcursi, motorul diesel biturbo consuma cu 28% mai putin decat fostul propulsor V6, cu date de putere similare. Datorita tehnologiei BlueTEC, modelul de top al Clasei V este primul automobil din segment care implineste standardele Euro 6. V 250 BlueTEC este echipat standard cu transmisia automata 7G-TRONIC PLUS cu selector electric amplasat pe coloana volanului – DIRECT SELECT si padele  DIRECT SELECT pe volan pentru schimbarea manuala a treptelor. Transmisia automata este disponibila optional pentru modelele V 200 CDI si V 220 CDI.

Pentru a imbunatati placerea condusului, noua Clasa V este singurul model din segment care ofera o functie precum AGILITY SELECT impreuna cu transmisia automata. La o simpla apasare de buton, soferul poate selecta unul dintre cele patru moduri de rulare disponibile in meniul AGILITY SELECT: economic, confortabil, sportiv si manual. Motorul, acceleratia si raspunsul transmisiei sunt adaptate astfel fiecarui mod in parte. Daca soferul activeaza modurile Sport, Comfort sau Manual, motorul ofera un extra de 10 kW si 40 Nm la acceleratiile puternice (over-torque). Astfel, V 250 BlueTEC dezvolta maximum 150 kW si 480 Nm.