Noutatile Peugeot la Geneva 2014
19.02.2014
        
Distribuie acest articol!   

Peugeot isi dezvaluie la standul celei de-a 84 editii a Salonului Auto de la Geneva realizarile unei ofensive duble, atat in materie de produs, cat si de tehnologie. Peugeot marcheaza evenimentul cu ultimele aparitii pe cea mai tanara gama din istoria sa: noile modele Peugeot 108 si Peugeot 308 SW; noua motorizare pe benzina PureTech de 1.2 litri in 3 cilindri; noile motorizari Blue-HDi Diesel Hybrid (tehnologie de reducere a emisiilor Diesel Euro6) si nu in ultimul rand, conceptul 2008 Hybrid Air, ce confirma performantele in materie tehnologica si de mediu. Conceptele RCZ R, 308 R si 208 T16 Pikes Peak sunt dovada vie a faptului ca emotia primeaza in angajamentele marcii Peugeot.

Asa cum am relatat deja, pe parcursul verii 2014, Peugeot 107 cedeaza locul noului Peugeot 108, in ciuda numarului impresionant de unitati vandute, de peste 800.000. Dupa ce si-a reinnoit complet oferta de autovehicule pe segmentele B si C, Peugeot lanseaza la Geneva noua sa citadina, revigorand dinamicul segment A, care reprezinta in acest moment peste 10% din piata europeana. Compact (3,47 m lungime) si perfect adaptat pentru oras, Peugeot 108 va propune o versiune hatchback cu 3, respectiv 5 usi si o versiune decapotabila 108 TOP! Designul elegant, foarte la moda, cu linii precise, farurile tehnologice si consolele reduse la maximum ii accentueza dinamismul si personalitatea: un Peugeot 108 pentru fiecare! Clientii pot alege dintr-o gama de 8 culori pentru caroserie, dintre care doua sunt exclusive pentru acest model, precum si din gama de 3 nuante diferite de tapiterie pentru versiunea 108 TOP! Peugeot 108 se raliaza tendintei de up-market a marcii: complexitatea exteriorului se regaseste si in interior – habitaclu confortabil, acces deosebit de facil, echipari multiple in functie de nivel, touchscreen amplu de 7 inch, camera video marsarier, buton Stop/Start asociat sistemului de acces si demaraj fara cheie, aer conditionat automat, oglinzi electrice si incalzite, precum si functia de aprindere automata a farurilor. Demn de epoca sa, citadinul Peugeot 108 opteaza pentru conectivitatea de inalt nivel si integreaza tehnologia Mirror Screen de ultima generatie.

Compact si elegant, modelul este in acelasi timp deosebit de practic, cu un portbagaj extrem de generos pentru categoria sa si o capacitate de incarcare cuprinsa intre 196 si 750 litri. Cei interesati de noul Peugeot 108 pot alege dintr-o gama de patru motorizari pe benzina in 3 cilindri (1.0 VTi 68 CP si PureTech 1.2 l VTi 82 CP), cu un consum de carburant optimizat si emisii de CO2 de doar 88 g/km. Pentru plimbarile prin oras, servodirectia electrica, precum si calitatea suspensiilor ii asigura un comportament sigur, dinamic si eficient in orice situatie.

Noul Peugeot 308 se pozitioneaza in inima pietei pe strategicul segment C (mai mult de o treime din piata europeana). Cu un numar de peste 46.000 unitati comandate pana in acest moment (pana la sfarsitul lunii ianuarie 2014), dintre care peste 40% sunt pentru echiparile superioare, noul 308 hatchback, lansat in toamna anului 2013, si-a atins deja targetul ambitios pe care si l-a propus. Incepand cu luna aprilie, noua gama 308 va fi completata cu o a doua configuratie de caroserie. Complet regandit, pastrand doar numele predecesorului sau, noul Peugeot 308 SW va propune o alternativa puternica si diferita, capabila sa satisfaca cerintele fundamentale pentru segmentul sau in materie de volum, spatiu si modularitate. Obiectivul urmarit este acela de a-si ocupa locul bine meritat pe segmentul autovehiculelor break , care reprezinta 10% din segmentul C in Europa.

Designerii si inginerii i-au adus numeroase imbunatatiri: un concept eficient bazat pe o abordare radicala de reducere a greutatii, design dinamic, butoane si comenzi inovatoare, o experienta la volan unica, motorizari inovatoare cu un consum de carburant optimizat si calitate de inalt nivel. Noua platforma EMP2 a facut posibila pastrarea dimensiunilor generoase (4,58 m lungime), cu o spatiozitate si un volum de incarcare (de la 610 la 1.660 dm – VDA) printre cele mai bune de pe piata si o greutate optimizata cu 140 kg comparativ cu predecesorul sau. Deosebit de luminos gratie pavilionului vitrat de 1,69 mp, habitaclul rafinat al noului Peugeot 308 SW este pus in evidenta de Peugeot i-Cockpit. Volanul compact ofera senzatii inedite, tabloul de bord de tip headup sporeste lizibilitatea informatiilor, consola centrala este inaltata si touchscreen-ul de 9,7 inch garanteaza un condus intuitiv.

Aerodinamica optimizata (Cx 0.28, Scx 0.64) si greutatea redusa completeaza cele doua motorizari turbo pe benzina de 1,2 litri si 1,6 litri, capabile sa dezvolte intre 130 si 155 CP si cele patru versiuni de motorizari diesel 1,6 si 2,0 HDi Diesel, ce dezvolta intre 92 si 150 CP. O mare parte dintre ele respecta deja noua norma Euro 6, asigurand noului Peugeot 308 SW un nivel al emisiilor extrem de scazut. Asadar, exceptionalele propulsoare turbo pe benzina PureTech e-THP 130 CP in 3 cilindri de 1,2 litri se mandresc cu un nivel al emisiilor de CO2 sub 109 g/km, in timp ce noua versiune Blue HDi 1,6 litri 120 CP asociata cutiei de viteze manuale in 6 trepte consuma doar 3,2 l/100 km (ciclu combinat) echivaland cu 85g/km emisii CO2 – un nivel record pentru segmentul sau.

Noul Peugeot 308 SW inglobeaza intreaga expertiza a marcii Peugeot: suspensii optimizate, ESP de ultima generatie, la care se adauga franele dimensionate generos. Impreuna cu imbunatatirile aduse de noua platforma (greutate optimizata, servodirectie electrica), acestea confera noului Peugeot 308 SW performante dinamice de referinta pe categoria break a segmentului C, alchimie perfecta intre agilitate, confort si tinuta de drum de inalt nivel. Numeroase sisteme de asistenta a condusului, precum Sistemul de Monitorizare a Unghiului Mort, Sistemul dinamic Cruise Control, Sistemul de Alerta Risc de Coliziune, Sistemul de Franare de Urgenta la Coliziune, sporesc siguranta si linistea dvs. Un plus de conectivitate, functia Park Assist si pachetul Sport nu fac altceva decat sa sporeasca emotia si confortul la volan.

In 2013, Peugeot a continuat sa reduca nivelul mediu de emisii de CO2: cu 115.2 g/km comparativ cu 121.6 g/km in 2012, Peugeot ocupa un loc bine meritat pe podiumul Europei, numarandu-se printre cele mai curate marci – o performanta remarcabila, tinand cont de oferta generoasa de pe segmentele C si D. Asadar, noul Peugeot 308 e-THP 1,2 litri 130 CP introduce exceptionalul propulsor pe benzina PureTech in 3 cilindri, un sistem de injectie turbo direct, asociat unei cutii de viteze manuale in 6 rapoarte. Modulara si compacta, curata si puternica, motorizarea imbina eficienta si tehnologia la cel mai inalt nivel. Sistemul de injectie directa de inalta presiune (200 bar) si noua generatie turbo asigura o manevrabilitate exceptionala la cele mai mici viteze. Cu un cuplu maxim de 230 Nm dezvoltat la o rotatie de 1.750 rpm, motorizarea ofera cel mai bun raport turatie mica/cuplu maxim de pe piata.

Peugeot prezinta la Geneva noua tehnologie de reducere a emisiilor BlueHDi Diesel ce echipeaza deja o mare parte din versiunile Peugeot 308, 308 SW si 508. Asociind in premiera SCR (Reducerea Catalitica Selectiva) cu filtrul de particule cu aditivare, tehnologia permite reducerea noxelor emise de motorizarile diesel cu pana la 90%, un consum si un nivel al emisiilor CO2 optimizat, eliminand cu 99,9% particulele. Tehnologia BlueHDi este deja conforma normei de depoluare Euro 6 si urmeaza sa echipeze treptat toate motorizarile diesel ale marcii. 508 RXH si 508 Hybrid4. Gratie propulsorului Hybrid4, Peugeot va propune performante de neegalat in materie de mediu si senzatii la volan. Cele trei modele Hybrid4 au atras deja peste 36.000 clienti. Cu o putere combinata de 200 CP dezvoltata de motorizarile Diesel de 2,0 litri cu filtru de particule si un motor electric pozitionat in spate, modelele Hybrid4 va propun o noua perspectiva asupra condusului cu cele 4 moduri (automatic, ZEV, sport si 4WD) si emisii CO2 pornind de la 85 g/km.

La standul Peugeot din cadrul Salonului Auto de la Geneva, vizitatorii au prilejul de a admira si o versiune reprezentativa pentru expertiza marcii in materie de design si senzatii la volan. Exclusivistul RCZ R, o versiune restilizata a emblematicului coupe sport RCZ, care a atras deja admiratia a peste 57.000 entuziasti, a devenit de la lansarea de la inceputul anului, cel mai puternic vehicul de serie din istoria marcii. Noua motorizare de 1.6 litri si 270 CP, un record pe segmentul sau, este conforma normei Euro 6 cu un nivel al emisiilor de doar 145g/km, pozitionand astfel RCZ-ul R la un nivel exceptional de performanta si eficienta. Cu o semnatura luminoasa exclusivista si senzatii la volan inedite, ampatament coborat si jante pe 19 inch, modelul RCZ R afiseaza o tinuta deosebit de expresiva; asezat confortabil in postul de condus etilist, conducatorul auto se bucura de performante maxime, gratie suspensiei specifice asociate diferentialului cu alunecare limitata de tip Torsen.

Distribuie acest articol!