Peugeot 108 – un supermini stilat

17 februarie 2014,



Dupa 9 ani de cariera, micutul Peugeot 107 isi face retragerea si lasa loc inlocuitorului sau. Noul 108 va fi prezentat oficial peste putin timp, la Salonul de la Geneva.

Noul city car de la Peugeot a evoluat mult in comparatie cu modelul 107, care se lansa in 2005. Legatura cu 208 si 308 este evidenta, ca stil. In plus, 108 este un mini elegant, cu multa personalitate, care si-a propus sa recupereze terenul pierdut in fata concurentei "de fite", gen FIAT 500, Opel Adam si chiar noul Renault Twingo, lansat si el in aceasta perioada.

Peugeot 108 se lanseaza in doua versiuni constructive, clasica sau cu pavilion retractabil (cu comanda electrica). Va fi disponibil atat cu 3 usi, cat si cu 5 usi. Bineinteles, adopta noua identitate de brand Peugeot, iar o serie de elemente de design ii confera un plus de eleganta la exterior – grila si ornamentele laterale cromate, stopurile 3D, etc.

La fel ca celelate modele din categoria sa, 108 mizeaza pe nenumaratele posibilitati de personalizare. La varianta cu pavilion retractabil (denumita Top!), clientul are de ales intre opt nuante pentru pavilion, pe care il poate asorta astfel cu vopseaua caroseriei, ce poate fi, la randul ei, in doua tonuri. De asemenea, o serie de stikere exterioare si interioare sunt oferite optional, grupate pe sapte teme.

La interior, consola centrala este dominata de un ecran tactil cu diagonala de 7 inch. Aici se regasesc functiile computerului de bord, radioul si diversi parametri ai masinii. In plus, prin sistemul Mirror Screen, acest ecran devine "oglinda" telefonului inteligent al celui de la volan, care poate astfel accesa aplicatiile de pe telefon, folosind ecranul masinii.

Legat de volumul interior, trebuie spus ca portbagajul ofera standard 196 de litri (sau 180, cu roata de rezerva). Volumul poate creste pana la 750 litri, cu bancheta spate rabatata (50/50).

Pentru a deplasa acest automobil in greutate de doar 840 kg (3,47 m lungime, 1,62 m latime), Peugeot propune, conform trendului actual, doua motoare in 3 cilindri, ambele deja disponibile pe 208. Este vorba de 1.0 VTi de 68 CP, cu transmisie manuala in 5 trepte sau automata ETG 5, respectiv 1.2 VTi de 82 CP, oferit exclusiv cu transmisie manuala.