CNR: Francois Delecour a castigat Raliul Moldovei 2014
28.07.2014
        
Distribuie acest articol!   

Chiar daca soarele si-a facut aparitia in cea de-a doua zi a Raliului Moldovei Pambac Bacau 2014, probele speciale nu s-au uscat complet si au oferit astfel cateva dueluri palpitante pentru pozitiile fruntase ale clasamentului general. Cu sase victorii de proba speciala, din cele unsprezece desfasurate, echipajul format din Francois Delecour si Dominique Savignoni si-a trecut in cont victoria la editia din acest an a Raliului Moldovei Pambac Bacau 2014, la bordul unui Subaru Impreza.

Dupa ce in prima zi concurentii au parcurs trei probe speciale in lungime de 54 km, pentru ziua de sambata Raliul Moldovei Pambac Bacau 2014 a mai programat alti 72,60 km, impartiti in trei bucle, din care primele doua identice. Asa cum era de asteptat, ecarturile mici intre ocupantii primelor pozitii ale clasamentului general de la finalul primei zile s-au transformat in dueluri captivante pe probele speciale din a doua zi a raliului. Edwin Keleti a inceput in forta ziua de sambata, trecandu-si in cont o noua victorie de speciala pe chiar prima proba a zilei, pentru ca pe a doua sa termine cu acelasi timp ca cel al lui Francois Delecour, in timp ce victoria pe cea de-a treia speciala i-a revenit pilotului francez, care a recuperat doar trei secunde pe prima bucla de dimineata.

Lupta pentru pozitia a treia a clasamentului general s-a dat intre echipajele formate din Dan Girtofan – Eugen Rotaru (Skoda Fabia S2000), Gergo Szabo – Karoly Borbely (Skoda Fabia S2000) si Bogdan Marisca – Marc Banca (Subaru Impreza R4). Cel mai mult de castigat pe prima bucla a avut Gergo Szabo care a urcat pe locul trei in locul lui Dan Girtofan iar Bogdan Marisca a reusit sa se apropie de pozitia a patra ocupata de pilotul brasovean la doar 0,8 secunde, toti trei aflandu-se intr-un ecart de doar cinci secunde.

„Nu a fost o etapa usoara daca ne uitam la clasamentul dupa prima zi, atunci cand am facut o pana. Astazi am atacat de la inceput si am fortat sa-l prindem pe Edwin Keleti pana cand el a lovit ceva si a avut probleme, apoi noi am trecut in fata si am castigat, aceasta fiind a doua oara cand o facem la bordul automobilului Subaru Impreza”, a declarat Francois Delecour.

„Am dat si noi o mana de ajutor lui Francois pentru ca pe PS7 am lovit cu roata dreapta fata un bustean care era pe interior si s-a strambat bieleta de directie, apoi pe PS9 ne-am rasucit, dar are el muschii lui de vicecampion mondial pe care daca-i incoarda reuseste sa ne bata. A fost o cursa extraordinara, iar rezultatul pe masura dorintei noastre. Suntem foarte multumiti de ritmul avut pana la incidentul de pe PS7 si asteptam finalul de sezon”, a spus Edwin Keleti, care alaturi de Botond Csomortani s-a clasat pe locul secund.


„Am avut o a doua zi destul de dificila, plina de evenimente din punct de vedere al pilotajului, cat si tehnic. Dimineata pe prima bucla am pierdut timp, insa pe a doua a fost ceva mai bine. Am facut foarte multe greseli la Bacau, am ratat intersectii, ni s-a oprit motorul pe proba si tot asa. Una peste alta este bine, era important sa ne aflam pe podium. Ne doream mai mult dar este greu sa-l bati pe Francois fara sa-ti asumi riscuri”, a declarat si Dan Girtofan, care s-a clasat pe locul al treilea, alaturi de Eugen Rotaru.

Clasamentul automobilelor cu doua roti motrice a fost dominat de echipajul format din Adrian Raspopa si Catalin Grigoriu. Cu un parcurs excelent, echipajul bacauan a reusit sa obtina cel mai bun timp pe cinci probe speciale si a profitat de abandonurile echipajelor din fata sa, reusind sa se claseze pe locul patru in clasamentul general al raliului. Odata cu terminarea etapei de casa pe locul intai, echipajul bacauan devine si campion national al clasamentului automobilelor cu doua roti motrice, gratie avansului pe care-l are si care nu mai poate fi recuperat de contracandidatii sai in ultimele doua etape ramase de desfasurat.

Gradul de dificultate al probelor speciale si-a spus cuvantul, la Raliul Moldovei Pambac Bacau 2013 inregistrandu-se o serie de abandonuri importante care au modificat clasamentul general final. Pe lista echipajelor care au fost silite sa se opreasca se numara cele la volanul carora s-au aflat Marco si Simone Tempestini, Florinel Tincescu, Bogdan Marisca, Gergo Szabo, Manu Mihalache, Andrei Cascaval, Sebastian Gioarsa, Razvan Trisnevschi, Romulus Preda, Sorin Badea, Victor Baldescu, numarul total ridicandu-se la 16.

Foto: Rally Cow

Distribuie acest articol!