Cele mai noi aparitii din gama Audi vizeaza versiuni revizuite ale modelelor A1 si Q3. In cazul micului A1, operatiunea de facelift a inclus si varianta Sportback (cu 5 usi), iar la Q3 a fost revizuita si versiunea de top RS Q3.
In cazul lui A1, ineditul consta in introducerea in oferta a motorizarilor in 3 cilindri. Prin urmare, vorbim fie de unele motorizari noi, fie de unele evoluate. Marea noutate o constituie motorarele in 3 cilindri de 1.0 litri TFSI (disponibil din a doua jumatate a anului viitor) si 1.4 TDI. Astfel, motorizarea de intrare in gama este primul agregat in 3 cilindri din istoria Audi.
Noul Audi A1 1.0 TFSI de 95 CP consuma in medie 4,3 l/100 km, in timp ce 1.4 TDI ultra de 90 CP consuma 3,4 l/100 km, acesta din urma fiind primul model ultra din familia A1.
Printre noutatile tehnice se numara si noua trasnmisie S tronic cu 7 trepte, disponibila pe toate motorizarile. Sistemul de directie electromecanica este complet nou. Cat despre finisari, clientii au de ales intre versiunile Ambiente, Ambition, S line sau Ambition Luxe.
Dupa trei ani "in serviciu", iata ca si modelul crossover compact Audi Q3 beneficiaza acum de restilizarea obisnuita de la mijlocul carierei. Revizuirea, care include si versiunea de top RS Q3, se produce intr-un moment in care deja se vorbeste desprea doua generatie Q3. Noul Q3 cu facelift va fi disponibil pe piata europeana in primele luni din 2015.
Contrar obiceiului cu care ne-a obisnuit Audi, modificarile de ordin estetic sunt destul de mari. In schimb, dimeniunile au ramas aceleasi – 4,39 m lungime, 1,83 m latime si 1,59 m inaltime, cu un ampatament de 2,6 m. Prin urmare, marea noutate, din punct de vedere vizual, se regaseste la aspectul frontal, cu un calandru "single frame" impunator si cu contur cromat ce merge pana la faruri.
In schimb, interiorul a primit putine noutati vizibile. Portbagajul are acelasi volum de 460 litri, ce poate ajunge pana la 1.365 litri, cu scaunele spate rabatate.
Noutatile de ordin tehnic includ o serie de sisteme de securitate oferite optional. Printre acestea, side assist, sistemul de avertizare in cazul unei masini aflate in "unghiul mort", lane assist (pastrarea benzii de rulare) si cel de recunoastere a indicatoarelor rutiere.
Motorizarile acopera o paleta de putere cuprinsa intre 120 si 220 CP, cu trei versiuni TFSI si tot atatea TDI, toate in 4 cilindri, Euro 6. In premiera, Q3 dispune de motorizari cu sistem "Audi cylinder on demand", care opreste, cand este cazul, doi cilindri ai motorului (patru, in cazul unul V8) si contribuie astfel la reducerea consumului.
Versiunea de top RS Q3 a fost si ea revizuita. Dispune de acelasi TFSI de 2,5 litri in 5 cilindri, insa puterea a crescut de la 310 la 340 CP, cu un cuplu de 450 Nm. Accelereaza 0-100 km/ora in 4,8 secunde (fata de 5,2 secunde, la modelul actual) si are viteza maxima limitata electronic la 250 km/ora.