Noul MINI John Cooper Works

22 decembrie 2014, Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania



Start pentru cea mai noua editie a atletului suprem din segmentul automobilelor mici: noul MINI John Cooper Works. Modelul ofera o combinatie unica de performante optimizate pentru circuit, o traditie bogata in spatele a doua branduri renumite in lumea auto si calitatea premium si posibilitatile unice de personalizare ale noii generatii MINI.

Noul MINI John Cooper Works se defineste prin placere extrema a condusului bazata pe tehnologie pentru motor, suspensie si aerodinamica ce sunt derivate din experienta in motorsport. Se remarca si particularitati de design specifice modelului pentru exterior si interior pentru o mai mare diferentiere fata de versiunea MINI Hatch cu trei usi pentru a sublinia caracterul individual al modelului.

Modelul marcheaza debutul celui mai puternic motor care a echipat vreodata un model de serie al marcii premium din Marea Britanie – un propulsor pe benzina, 2,0 litri, patru cilindri, dezvoltat pe baza celei mai noi generatii MINI TwinPower Turbo. Puterea a crescu la 170 kW/231 CP si este sustinuta de o acustica plina de emotie datorita designului specific al pistoanelor, turbocompresorului si sistemului de evacuare. Se remarca si eficienta remarcabila, cu un consum mediu mixt conform EU de 6,7 l/100 km si emisii CO2 de 155 g/km.

Puterea motorului a crescut cu 10% in comparatie cu modelul precedent, in timp ce cuplul maxim are un plus de 23% pentru un total de la 320 Nm. Este disponibila o transmisie manuala, cu sase trepte, sau, optional, se poate comanda transmisie sport Steptronic cu sase trepte. Acceleratie de la 0 la 100 km/h este realizata in 6,3 secunde (-0,2 secunde fata de versiunea precedenta) cu transmisie manuala, respectiv 6,1 secunde (-0,6 secunde) cu transmisie automata, in timp ce repriza 80-120 km/h a fost si aceasta imbunatatita la 5,6 secunde. Eficienta a fost de asemenea un obiectiv principal: consum de combustibil si nivel al emisiilor CO2 – in combinatie cu transmisia automata – au fost reduse cu aproximativ 20%, la 5,7 l/100 km si 133 g/km in ciclul de testare EU.

Tehnologia suspensiei a fost optimizata pentru caracteristicile de putere si performanta ale motorului si pentru livrarea unor performante optime pe circuit. Sistem sport de frane Brembo este nou dezvoltat si este pus in evidenta de jante din aliaj usor, de 17 toli, cu design John Cooper Works Race Spoke. Pentru prima data este disponibila o servodirectie gestionata electromecanic cu Servotronic, precum si posibilitatea comandarii optional a amortizoarele adaptive (Dynamice Damper Control).