Ferrari 488 GTB, succesorul lui 458 Italia

6 februarie 2015, Sursa: comunicat de presa Forza Rossa



La 40 de ani distanta de la lansarea primului motor V8 amplasat pe puntea spate a modelului 308 GTB, Calutul Cabrat deschide un nou capitol in istoria motoarelor sale de 8 cilindri. Ferrari 488 GTB, succesorul lui 458 Italia, ofera performanta unei masini de circuit, de care se poate bucura din plin chiar si un conducator auto neprofesionist. Parametrii de raspuns, agilitatea si controlul masinii la limita garanteaza un sentiment unic de placere si o satisfactie de a conduce de neegalat.

Noua berlineta incorporeaza stralucit experienta Ferrari, atat in F1 cat si in WEC, unde 458 GT detine titlul mondial, castigand si categoria sa in ultimele doua editii la cursa de la Le Mans de 24 de ore. Noul model exploateaza la maxim know-how-ul dobandit de tehnicienii Ferrari in ultimul deceniu prin programul XX, prin intermediul caruia masinile extreme dedicate circuitelor au devenit disponibile si gentlemanilor pasionati de noi provocari. Datele obtinute au avut o contributie semnificativa la rafinarea sistemelor electronice si de control, astfel incat cel care se afla in spatele volanului sa se poata bucura cat mai mult de performantele incredibile ale acestei noi masini.

Motorul de 3.902 cmc V8 turbo este in topul clasei sale pentru puterea dezvoltata, cuplu si timpi de raspuns, ceea ce-l face noul punct de reper pentru acest tip de arhitectura. Dezlantuie 670 CP la 8.000 rpm, impreuna cu 760 Nm cuplul maxim in a saptea treapta de viteza si un timp de raspuns la accelerator de doar 0,8 secunde la 2.000 rpm. Aceste cifre sunt suficiente pentru a permite Ferrari 488 GTB sa accelereze de la 0-200 km/ h in nu mai mult de 8.3 secunde, iar atunci cand este combinat cu inovatiile radicale introduse la toate aspectele de performanta ale masinii, sa realizeze un tur de pista la Fiorano in doar 1’23".

Cutia de viteze este prevazuta cu un management de cuplu variabil, ce lanseaza cuplul masiv al motorului lin si puternic in intreaga gama de turatii, in timp ce intervalele specifice de transmisie livreaza o acceleratie progresiva incredibila atunci cand pedala de acceleratie este apasata pana la capat. La fel ca intotdeauna, inginerii Ferrari au acordat o mare atentie la perfectionarea sunetului 488 GTB, care este si de aceasta data complet, clar si total distinct, cum era de altfel de asteptat.

Aerodinamica a avut, de asemenea, o contributie importanta la performantele masinii: punctajul de eficienta de 1,67 este un nou record pentru o productie Ferrari si este rodul a 50% mai multa forta de apasare decat la modelul precedent si reducerea fortei de rezistenta a aerului. Cea mai mare provocare a fost realizarea simultana a acestor doua obiective. Mai multe elemente inovatoare au fost special dezvoltate pentru a se intampla acest lucru, nu în ultimul rand un spoiler frontal dublu, prizele de aerisire laterale aflate la baza si, in spate, aerodinamica activa cuplata cu un spoiler antrenat de directia curentilor de aer. Caroseria aerodinamica, ce incorporeaza generatoare de turbioane este, de asemenea, extrem de sofisticata.

Subsistemele si controlul electronic ale lui Ferrari 488 GTB fac ca performanta si puterea sa fie instant accesibile si controlabile. Acesta este, de fapt, cel mai receptiv model de productie existent, cu timpi de raspuns extrem de rapizi comparabili cu cei ai unei masini de circuit.

Noua versiune evoluata SSC2 (Side Slip Control 2) este mult mai precisa si mai putin invaziva, oferind o mai mare acceleratie longitudinala la iesirea din viraje. Pe langa integrarea cu sistemul F1-Trac si E-diff al masinii, SSC2 controleaza acum si amortizoarele active, ce  transmit masinii un comportament dinamic mai plat si mai stabil in timpul manevrelor complexe.

Proiectata de Ferrari Styling Centre, noua masina are flancurile foarte sculpturale, acestea reprezentand cheia caracterului sau. Admisia generoasa a aerului pastreaza amprente de la originalul model 308 GTB si este impartita in doua sectiuni de un splitter. Spoilerul mare din fata are un profil dublu pentru a imbunatati eficienta termica a radiatoarelor pozitionate lateral. In centru, doi piloni sunt combinati cu un deflector ce canalizeaza aerul spre partea plata a caroseriei. Spatele este, de asemenea, dominat de solutii aerodinamice, incluzand un spoiler inovativ antrenat de directia curentilor de aer, ce genereaza forta de apasare fara a creste rezistenta. Stopurile circulare cu LED au fost, de asemenea, reproiectate.

In cabina, integrarea perfecta a noilor clustere de control prin satelit, aerisirile unghiulare si panoul de instrumente confirma faptul ca intreg cockpitul este complet adaptat in jurul soferului. Usurinta in utilizare a fost cheia in proiectare, ceea ce a condus la o ambianta extrem de sportiva, dar care nu a compromis in niciun fel confortul. Exista totodata o varietate de elemente clasice ale stilului Ferrari, cum ar fi separarea clara a tabloului de bord, volanul multifunctional, comutatorul de control si scaunele curbate. Grafica si interfata ecranului de infotainment au fost, de asemenea, complet reproiectate, in timp ce designul noii chei a masinii se inspira de la bancile de cilindru si permite pornirea fara cheie.

Ferrari 488 GTB isi va face debutul mondial la Salonul de la Geneva din luna martie.