Audi R8 – a doua generatie

2 martie 2015



Audi lanseaza cea de-a doua generatie a supercar-ului R8 in cadrul editiei din acest an a Salonului de la Geneva. Reteta noului coupe include un V10 in doua variante de putere si o versiune electrica, e-tron.

In ciuda aparentelor, nu este vorba de un facelift, ci de un model complet nou. Doar ca designul a evoluat subtil, fara sa afecteze personalitatea celebrului R8. "Privirea" este ceva mai patrunzatoare, gratie farurilor cu tehnologie laser.

Schimbarile si aducerile la zi sunt, totusi, mult mai vizibile la interior. In stilul intalnit la noul TT, R8 preia ideea ecranului central de pe plansa de bord, care inlocuieste indicatoarele clasice si se constituie intr-un cockpit virtual, dupa cum cei de la Audi l-au definit. Comenzile de pe consola centrala sunt si ele asemanatoare cu cele de la TT si, ca de obicei la Audi, toate comenzile sunt la locul lor, iar finisajele sunt de cea mai buna calitate.

Si in privinta motorizarii, pretentiile sunt in crestere. Vechiul V8 a fost inlocuit cu un V10. Dezvoltat pe platforma noului Lamborghini Huracan, noul R8 dispune, asadar, de  un V10 de 5,2 litri FSI, in doua versiuni de putere: "standard" de 540 CP si 540 Nm, respectiv V10 Plus de 610 CP si 560 Nm.

Greutatea totala a scazut cu 50 kg fata de prima generatie, la 1.454 kg la gol pentru versiunea V10 Plus, gratie folosirii pe scara larga a materialelor usoare – aluminiu si CFRP. Cat despre performante, acceleratia 0-100 km/ora se realizeaza in 3,5, respectiv 3,2 secunde, viteza de top fiind de 323, respectiv 330 km/ora.

Noul Audi R8 este oferit exclusiv cu transmisie integrala quattro, care la nevoie poate transfera cuplul in totalitate la una sau la cealalta dintre punti. In oferta exista si o cutie automata S Tronic cu 7 trepte.

Audi a anuntat deja ca lucreaza la doua noi versiuni, ce urmeaza sa fie lansate ulterior: R8 LMS penru cursele de anduranta din 2016 si R8 e-tron cu propulsie 100% electrica. Aceasta din urma va avea circa 460 CP si 920 Nm, va accelera 0-100 km/ora in 3,9 secunde si va avea o autonomie de pana la 450 km.

Noul R8 se numara, in aceasta perioada, printre vedetele standului Audi de la Geneva. Vanzarile vor debuta in vara, la preturile de plecare de 165.000 euro, respectiv 187.000 de euro pentru versiunea V10 Plus – preturi anuntate pentru piata din Germania.