Noul Civic Type R, cel mai rapid hot hatch cu tractiune din lume
04.03.2015
        
Distribuie acest articol!   

Dupa 5 ani de asteptare, primul Civic Type R din istorie cu un motor supraalimentat debuteaza cu un set de performante ce il propulseaza pe prima pozitie in segmentul compactelor sportive: 0-100 km/h in 5,7 secunde si o viteza de top de 270 km/h.

Primele trei generatii ale hot-hatch-ului nipon au demonstrat performantele dinamice de top oferite de tehnologia i-VTEC asociata motorizarilor aspirate, iar acum a venit momentul pentru ca Type R sa acceseze potentialul supraalimentarii. Civic Type R este astfel primul model Honda la nivel mondial care va beneficia de noul propulsor 2.0 VTEC TURBO, unitate ce va oferi cel mai ridicat nivel de performanta din istoria de 22 de ani a gamei Type R.

Noul propulsor beneficiaza de injectie directa, tehnologie VTEC si o turbina de ultima generatie pentru a oferi performante de referinta in segmentul hot-hatch-urilor cu tractiune: 310 CP la 6.500 rpm si 400 Nm la 2.500 rpm. Parte a familiei Earth Dreams, propulsorul 2.0 VTEC TURBO va pastra caracteristica traditionala a motoarelor Honda pe benzina cu zona rosie a turometrului marcata la 7.000 rpm. Gratie tehnologiei VTEC, noul propulsor va oferi cantitati importante de cuplu inca de la turatii inferioare, in timp ce configuratia turbinei va sustine performantele pe intreaga plaja de turatie a motorului.

La acest capitol, cel al performantelor dinamice, noul Type R redefineste termenul de hot-hatch, cu un sprint 0-100 km/h realizat in doar 5,7 secunde si o viteza de top de 270 km/h. Ambele valori stabilesc cifre de referinta in clasa hot-hatch-urilor cu tractiune. Puterea este transmisa rotilor fata exclusiv prin intermediul unei transmisii manuale cu 6 trepte, aceasta solutie fiind aleasa pentru a pune bazele unei relatii cat mai directe intre masina si sofer.

Viteza de top de 270 km/h este posibila datorita unui profil aerodinamic extrem de avansat, obtinut in urma designului asistat de computer si a testelor in tunelul aerodinamic de la facilitatea de dezvoltare din Sakura, Japonia (unde a fost dezvoltata si unitatea de propulsie pentru monopostul de F1 McLaren-Honda). Dincolo de nivelul de atractie exercitat de liniile lui Type R se afla o stabilitate exceptionala la viteze mari, asigurata de valori de top in materie de apasare aerodinamica.

Unul dintre elementele aerodinamice cu rol esential in ecuatia optimizarii curentilor de aer este podeaua plata a caroseriei care, impreuna cu difuzorul aerodinamic din partea din spate a masinii, genereaza o zona de curenti de aer care „lipeste“ efectiv masina de asfalt. Eleronul impozant are o structura speciala in partea superioara, gandita pentru a genera si mai multa apasare aerodinamica in timp ce partea din fata a masinii prezinta decupaje generoase cu scop dublu, de a oferi o racire eficienta si de a genera curenti de apasare pentru o stabilitate ideala la viteze mari.

Pentru a folosi la maxim resursele generoase de putere oferite de noul Type R, sistemul de franare a fost dezvoltat special pentru acest model de catre prestigiosul producator Brembo si dispune de discuri perforate si ventilate cu diametru de 350 mm in fata cu etrieri cu 4 pistoane. Noul Type R va beneficia de anvelope dezvoltate special impreuna cu un reputat producator mondial, ce vor fi montate pe jante cu design special, pe 19 inch.

O alta premiera tehnologica aplicata noului Type R este sistemul de amortizoare adaptive ce permite controlul independent pe fiecare roata, cu scopul de a limita efectele nedorite ale transferului de greutate pe perioadele de acceleratie, franare sau schimbare de directie. Gestionarea atenta a miscarilor verticale ale rotilor genereaza o tinuta de drum extrem de stabila, importanta atat in plan dinamic, cat si atunci cand vorbim despre confort in exploatarea de zi cu zi.

Puntea fata beneficiaza de o arhitectura specifica modelului Type R (intitulata Dual Axis Strut Front Suspension), dezvoltata special pentru a transfera puterea motorului cu maxima eficienta. In comparatie cu un Civic de serie, fenomenul de virare indusa de cuplu este redus cu 50% in timp ce noua configuratie a puntii spate imbunatateste cu 180% rezistenta la torsiune.

Noul Civic Type R va fi primul model Honda la nivel european ce va beneficia de un mod de condus special intitulat „+R“, ce poate fi accesat prin intermediul unui buton plasat in zona cadranelor de bord. Activarea acestui mod de condus ofera un raspuns mai agresiv din partea motorului prin modificarea caracteristicilor de livrare a cuplului, o rigiditatea superioara din partea sistemului adaptiv de amortizare (+30% forta suplimentara de amortizare) si o asistare redusa din partea directiei electrice pentru un plus de feedback.

Interiorul primeste elemente distinctive, printre care se numara maneta schimbatorului cu element superior din aluminiu, scaune cu suport lateral pronuntat, plafon din material de culoare neagra si cusaturi rosii pe scaune si volan. Clientii vor putea opta pentru pachetul GT, ce include accente rosii in zona spoilerelor fata si spate precum si o suita generoasa de echipamente de confort, printre care se numara sistemul de climatizare cu doua zone, senzori de parcare fata/spate, senzori de lumina/ploaie, sistem de navigatie Garmin integrat in interfata multimedia Honda Connect, lumina ambientala de culoare rosie, sistem de sunet Premium cu 8 difuzoare si o putere de 320 W etc.

Pachetul GT include si sistemele de asistenta din suita ADAS: Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition, High Beam Support System, Blind Spot Information si Cross Traffic Monitor. Ca si versiunea de serie a modelului Civic, Type R va beneficia in standard de sistemul City Brake Active.

Noul Type R va fi disponibil in Romania in toamna acestui an. Data exacta de lansare, preturile si echiparile vor fi comunicate ulterior.

Distribuie acest articol!