Noua Astra – a unsprezecea generatie a compactei de la Opel

2 iunie 2015, Sursa: comunicat de presa Opel Romania



Opel si modelele din clasa compacta: aceasta poveste de succes incepe cu Opel Kadett in 1936 si va fi continuata de noul Astra, a unsprezecea generatie a compactei de la Opel. Pana in prezent, 24 de milioane de masini din clasa compacta, Kadett si Astra, au iesit de pe portile fabricilor. Acum, Opel este gata pentru a adauga un nou capitol la istoria bestseller-ului sau. Urmatoarea generatie Astra se bazeaza pe o arhitectura usoara complet noua, care fi condusa doar de motoare de ultima generatie, noul Astra aducand caracteristici cunoscute anterior numai in segmentele superioare. Designul suplu face ca noul Astra sa arate mai atletic decat oricand. Pe scurt, noul Astra combina eficienta cu eleganta si va redefini clasa compacta prin inovatiile sale. Noul Opel Astra isi va celebra premiera mondiala la Salonul Auto International de la Frankfurt din aceasta toamna.

"Trei valori sunt decisive pentru noul Astra – eficienta, inovatie si performanta dinamica", a declarat Karl-Thomas Neumann, CEO Opel Group. "Inginerii nostri l-au dezvoltat de pe proverbiala foaie alba de hartie. Noul Astra este cu pana la 200 kg mai usor decat predecesorul sau, iar designul sau atletic face acest lucru vizibil si la exterior. Dimensiunile sunt mai mici, dar atat spatiul, cat si confortul au crescut considerabil. Sub capota, Astra va avea numai motoare de ultima generatie. Numeroase tehnologii si sisteme de asistenta din segmentele superioare vor spori confortul si siguranta pasagerilor Astra, in frunte cu asistentul nostru personal in conectivitate si servicii, Opel OnStar, integrarea ultra-moderna a telefonului si noua matrice complet LED inovatoare IntelliLux".

Mai usor, mai frugal, mai agil si, in acelasi timp, chiar mai confortabil – noul Opel Astra indeplineste toate aceste cerinte datorita programului sau de fitness de succes. Vizionarul Monza Concept, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, a fost mentorul celei de unsprezecea generatii a modelului compact Opel. Fiecare element si fiecare caracteristica de design a conceptului Monza reflecta eficienta. Noul Astra urmeaza riguros aceasta viziune. In functie de model si de nivelul de echipare, va fi cu pana la 200 kg – dar cel putin 120 kg – mai usor decat predecesorul sau.

Motorul de pe noul Opel Astra sustine aceasta afirmatie. Sub capota fiecarui nou Astra va putea fi gasit un membru al portofoliului complet nou de motoare. Puterile variaza de la 95 la 200 CP. Toate motoarele diesel si benzina, cu o cilindree de pana la 1,6 litri, au trei lucruri in comun: combina cea mai mare eficienta cu o reactie excelenta si functionare lina.

Motorul 1.6 CDTI cu o gama larga de puteri ce incep de la 95 CP acopera oferta diesel, in timp ce 1.0 ECOTEC Turbo cu injectie directa 105 CP este motorul pe benzina de la nivelul de baza. Punctul culminant din portofoliul de motorizari al Astra este noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injectie directa, o unitate cu patru cilindri din aceeasi familie ca si motorul mai mic, dar puternic de un litru cu trei cilindri. Motorul complet din aluminiu debuteza cu 145 CP. Acesta impresioneaza prin raspunsul dinamic si performanta superioara, in timp ce realizeaza reducerea consumului de combustibil. Motorul livreaza un cuplu maxim de pana la 250 Nm foarte devreme. Puterea maxima este disponibila intre 1.800 si 4.000 rpm – conditii perfecte pentru placerea condusului in combinatie cu eficienta. In baza constructiei sale, noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injectie directa adauga mai putina greutate masinii. Doar blocul motor din aluminiu cantareste cu 10 kg mai putin decat blocul de otel forjat al actualului turbo de 1.4 litri.

Designul noului Astra reda, de asemenea, eficienta si, inca o data, conceptul Monza a fost mentorul. Evolutia filosofiei de design Opel, "maiestria sculpturala intalneste precizia germana", asigura ca noul Astra atrage privirea printr-un aspect mai usor, mai atletic in loc de o prezenta musculoasa. Logo-ul Opel Blitz amplasat in centrul barei cromate pe grila si "lama" caracteristica ce urca spre spate fac ca noul Astra sa fie imediat recunoscut ca un membru al familiei Opel. Farurile se topesc in grila radiatorului, pentru a forma o unitate grafica. Cel mai semnificativ element de design, stalpul C divizat, creaza impresia unui acoperis plutitor. Interactiunea dintre lumina si umbra este accentuata de bara transversala orizontala de deasupra logo-ului, ce leaga luminile din spate.

Noul Opel Astra nu doar pare mai mic, ci chiar este mai mic. Cu o lungime totala de 4,37 m este cu aproape 5 cm mai scurt decat predecesorul sau. Cu o inaltime de 1,46 m este, de asemenea, cu 2,6 cm mai mic. Evident, dimensiunile au un impact asupra aerodinamicii si eficientei, noul Astra avand un coeficient aerodinamic de sub 0.30.

Mai mic la exterior, dar mai mare pe dinauntru – inginerii Opel sunt responsabili pentru inchiderea cu succes a acestui cerc. Ampatamentul a fost redus cu 2 cm, dar valoarea spatiului interior a crescut. In combinatie cu scaunele nou proiectate, pasagerii din spate se pot bucura de o suplimentare de 35 mm la picioare. In plus, distanta dintre scaunele din fata si spate a fost crescuta – aceasta imbunatateste confortul la drum si senzatia de spatiu. Cabina de inalta calitate si panoul de instrumente transfera perfect estetica designului exterior la interior, aducand astfel o noua generatie a designului interior, introdusa pe noul Astra. Acesta se caracterizeaza printr-o imagine mai clara, de asemenea reflectata de numarul redus al elementelor de control si butoanelor, impreuna cu ecranul tactil color de dimensiune mare.

Toate modelele noi adera la acest principiu: Opel democratizeaza tehnologiile si inovatiile din segmente superioare, Opel face inovatii accesibile. De exemplu, in conectivitate, urmatoarea generatie Astra este primul nou model Opel care va fi disponibil cu asistenul personal de conectivitate si servicii Opel OnStar, inca de la lansare. Opel OnStar va fi introdus in Europa incepand cu august 2015, initial pe un numar de 13 piete.

In plus, noua generatie a sistemului infotainment IntelliLink isi va sarbatori debutul pe Astra. Cum acesta este compatibil cu Android Auto si Apple CarPlay, va facilita aducerea universului smartphone in masina – o premiera in segmentulul din care face parte Astra. Fiecare sistem construieste pe caracteristicile pe care utilizatorii de smartphone-uri le folosesc cel mai mult. Android Auto este construit in jurul Google Maps, Google Now si abilitatea de a vorbi la Google, precum si pe ecosistemul de aplicatii in dezvoltare, care include WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify. O lista completa de aplicatii suportate sunt disponibile la Android.com/auto.

Apple a CarPlay ia caracteristicile iPhone pe care soferii si-ar dori sa le acceseze in timp ce conduc si le pune pe ecranul din vehicul intr-o maniera inteligenta, simpla. Aceasta permite soferilor sa efecteze apeluri, sa trimita si sa primeasca mesaje si sa asculte muzica, totul direct prin touchscreen sau prin voce, via Siri. Apple CarPlay permite aplicatii ce includ telefon, mesaje, harti, muzica si aplicatii compatibile ale unor terte parti. O lista completa a acestor aplicatii poate fi gasita la Apple.com/ios/carplay. Functiile pot fi controlate prin intermediul ecranului tactil de pana la opt inci situat la inaltime pe consola centrala, prin telecomanda de pe volan (controlul volumului) sau prin comanda vocala.

Revolutionarul sistem patentat Opel, matrice de lumini complet LED de generatie urmatoare, permite condusul cu faza lunga fara orbire si va fi disponibil in clasa compacta pentru prima data pe Astra.

Format din 16 segmente de LED-uri – opt pe fiecare parte a vehiculului – noul sistem de matrice cu LED-uri adapteaza in mod automat si constant lungimea si distributia fasciculului luminos la orice situatie de trafic. In acest proces, sistemul functioneaza alaturi de camera frontala Opel Eye. Imediat ce vehiculul iese din mediul urban, faza lunga este activata automat si ramane asa. La viteze de 80 km/h, soferii detecteaza obiectele de la marginea drumului cu 30-40 m mai devreme decat cu iluminarea conventionala cu halogen sau xenon in faza scurta. Acest lucru le acorda in jur de 1,5 in plus pentru a reactiona. Nici orbirea ceilalti participanti la trafic nu este o problema. Cand camera detecteaza surse de lumina de la traficul din sens opus sau din spate, LED-urile individuale din zona in cauza sunt dezactivate, taind pur si simplu lumina din jurul respectivelor vehiculele. Restul drumului si imprejurimile sale raman puternic iluminate. Cu acest grad de precizie si de adaptare, sistemul ridica tehnologia de iluminare la nivelul urmator.

Sistemul nu doar ilumineaza imprejurimile mai puternic decat sistemele de iluminat conventionale, dar are si o viata mult mai lunga de functionare decat farurile cu lampi cu halogen sau xenon. Un alt avantaj este faptul ca miscarile mecanice nu mai sunt necesare in far – segmentele LED individuale se activeaza sau dezactiveaza in functie de situatie, ceea ce contribuie, de asemenea, la durabilitate.

Scaunele ergonomice testate si certificate AGR (Campania pentru un spate sanatos) sunt, de asemenea, remarcabile. Ele continua traditia Opel in excelentele scaune ergonomice, iar acum vin cu caracteristici suplimentare de confort. Noul Opel Astra va oferi scaun pentru sofer reglabil pe 18 directii. Acesta are functie de masaj, ventilatie si posibilitatea de a ajusta latimea. Si pasagerii din spate au motive sa se astepte la mai mult confort decat inainte: cele doua scaune spate exterioare au posibilitate de incalzire disponibila optional.