Noul Audi A4 – primele informatii si imagini oficiale

29 iunie 2015



Noul Audi A4 a fost dezvaluit oficial, iar primele livrari sunt programate in noiembrie anul acesta. Cu un design rafinat, dotata cu echipamente de securitate de ultima ora si cu cateva kilograme in minus fata de generatia precedenta, familiala de la Audi ataca pozitia de lider in aceasta categorie, detinuta la nivel mondial de BMW Seria 3.

Fara sa revolutioneze designul marcii, exteriorul a fost complet redesenat, primind un look mai sportiv. Schimbarea este evidenta – in ciuda dimensiunilor foarte putin diferite (mai lunga cu 3 cm si mai larga cu 1 cm), noua generatie este mai rafinata, mai dinamica. Capota lunga, spatele scurt si consolele reduse la maximum confera acestui sedan o alura eleganta si sportiva. Cu o noua semnatura luminoasa, proiectoarele cu xenon sunt in dotarea standard, in timp ce luminile cu LED matrix sunt disponibile pe versiunile de varf.

Din punct de vedere tehnic, A4 a evoluat spectaculos in privinta eficientei. Aerodinamica are un excelent Cx de 0,23 (0,26 la break), greutatea a scazut in medie cu 120 kg (1.320 kg pentru versiunea 1.4 TFSI de 150 CP), iar motoarele sunt mai economice. Noul A4 a preluat sistemul de conducere predictiva inaugurat de Q7, precum si instrumentarul de bord „virtual cockpit” de pe noul TT.

Printre noutatile tehnice prezente la bordul noului A4 merita amintit tempomatul adaptiv care foloseste informatiile de la GPS – un pas important spre rulajul autonom. In conditii de trafic intens, tempomatul adaptiv, in versiunea de transmisie automata, asigura accelerarea, mentinerea benzii si franarea, in regim de viteza de pana la 65 km/ora.

Fireste, interiorul este caracterizat de materialele de inalta calitate si imbinarile fara cusur. Retine atentia oglinda retrovizoare centrala fara rama si, in general, detaliile ce dezvaluie un design rafinat. Pentru telefonia mobila, noul A4 asigura incarcarea prin inductie (fara fir), la anumite modele compatibile, precum si afisajul „duplicat” pe un disspaly de pe bord, pentru modelele de smartphone Apple sau Android.

Oferta de motorizari este formata din trei noi versiuni pe benzina si patru diesel. Motoarele pe benzina sunt 1.4 TFSI (150 CP) si 2.0 TFSI (190 si 252 CP), iar cele diesel, 2.0 TDI (150 si 190 CP) si 3.0 TDI (218 si 272 CP). Ulterior va fi disponibila si o varianta 2.0 TDI de 122 CP. Transmisia poate fi manuala cu 6 rapoarte sau S tronic cu 7 trepte. Varianta diesel de 272 CP va fi disponibila exclusiv cu Tiptronic cu 8 rapoarte. Versiunea quattro va putea fi aleasa la motorizarile pe benzina de 252 CP si diesel de 190 si 218 CP, in timp ce pentru motorul diesel de 272 CP va fi in dotarea standard.

Preturile vor fi comunicate in septembrie, cand va incepe comercializarea pentru ambele versiuni constructive, sedan si Avant (break). Pretul de plecare estimat pentru Europa este de circa 32.000 de euro.