Talisman, noua nava amiral de la Renault
07.07.2015
        
Distribuie acest articol!   

Renault incearca o noua revenire in forta pe segmentul D al pietei europene, inlocuind doua modele, Laguna si Latitude (alias Renault Samsung SM5) cu noul Talisman. Constructorul francez abandoneaza, asadar, numele (si stilul) Laguna si mizeaza totul pe un model complet nou.

Un ochi format va recunoaste, desigur, stilul boss-ului de design de la Renault, olandezul Laurens van den Acker. Robust si dinamic la exterior, Talisman se apropie foarte mult de stilul germanic, in special de cea mai noua generatie Passat, alaturi de care poate sta cu fruntea sus. Si nu este doar o impresie, pentru ca, dupa cum veti vedea in galeria foto de mai jos, calitatea materialelor si modul in care s-a realizat interiorul apropie mult aceasta limuzina de marime medie de cele din segmentul premium.

Talisman foloseste platforma tehnica CMF si unele module comune cu noul Renault Espace. Va intra pe o piata destul de competitiva, de 8 milioane de unitati vandute anual, din care un milion in Europa. Pe batranul continent, referinta clasei continua sa fie Volkswagen Passat, insa concurenta a devenit redutabila datorita unor modele precum Opel Insignia, Ford Mondeo, Skoda Superb sau Mazda6.

Cel mai impunator model din gama Renault masoara 4,85 m lungime, 1,87 m latime si are un ampatament de 2,81 metri, iar volumul portbagajului este de 608 litri. Va debuta pe pietele internationale progresiv, incepand din toamna acestui an. In septembrie, la Salonul de la Frankfurt, va fi prezentata si versiunea break.

Renault Talisman va avea cinci motorizari turbo, trei diesel (dCi 110, dCi 130 si dCi 160) si doua pe benzina (Energy TCe 150 si Energy TCe 200). Transmisia va fi manuala cu 6 trepte sau automata EDC (cu dublu ambreiaj) cu 7 trepte.

Talismat are multa tehnologie de ultima ora imbarcata la bord, incepand cu sistemul multimedia R-Link 2 cu touchscreen de 8,7 inch, continuand cu tehnologia 4Control (asigura un mic unghi de virare pe rotile spate, pentru imbunatatirea manevrabilitatii) si incheind cu Multi-Sense (se poate alege un anume mod de condus – Comfort, Sport, Eco, Neutral sau Perso).

Distribuie acest articol!