Porsche 911 Carrera, revizuit cu… motorizari turbo!

9 septembrie 2015



Motorizarea turbo pe Porsche 911 Carrera este o mare noutate, care acum este oficializata, o data cu lansarea versiunii revizuite a legendarului model. Din punct de vedere estetic, 911 Carrera cu facelift nu aduce noutati majore. Un lucru firesc, am spune, avand in vedere ca in lumea modelelor de lux sau supersport, schimbarile majore de design nu prea sunt la ordinea zilei. In schimb, marea noutate vizeaza motorizarea, prin aparitia unui agregat mai mic si cu turbocompresor.

Procesul de downsizing nu mai este doar apanajul constructorilor generalisti, ci atinge, iata, pana si cele mai renumite branduri sportive. In goana dupa reducerea la maximum a emisiilor poluante, chiar si un model precum Porsche 911 Carrera nu mai poate scapa de un asemenea tratament!

La design, revizuirile se regasesc, in principal, la luminile de zi in patru puncte, lamelele verticale ale capotei spate si blocurile optice spate cu lumina stop in patru puncte. In habitaclu, noul sistem Porsche Communication Management este oferit in dotarea standard si dispune de un touchscreen multipunct.

Vechiu agregat “flat six” de 3,4 litri atmosferic a cedat locul unui nou “flat six” de 3,0 litri biturbo, disponibil in doua versiuni, de 370 sau 420 CP. In ambele cazuri, surplusul de putere, comparativ cu precedenta faza a lui 991, este de 20 CP. Porsche estimeaza o scadere a consumului cu 12%, pana la o medie de 7,4 l/100 km si emisii de CO2 de 169 g/km, respectiv 7,7 l/100 km si 174 g/km pentru versiunea Carrera S de 420 CP.