Cu ocazia prezentarii modelului S90, Volvo Cars a anuntat ca, pe viitor, China va juca un rol central in strategia companiei, urmand sa devina “noul pol de productie si de export, la nivel mondial”. Proprietate a gigantului chinez Geely, marca suedeza va inaugura in curand productia din China a limuzinei S90, care in prezent se asambleaza in Suedia, la Goteborg. Sedanul de lux produs in China va fi exportat in SUA (unde Volvo exporta deja S60), in Europa si in zona Asia-Pacific.
Volvo a mai anuntat ca modelele actuale si viitoare ale seriei 60, dezvoltate, la fel ca S90, pe platforma tehnica SPA (Scalable Product Architecture), vor fi asamblate la uzina de la Chengdu. De asemenea, modelele compacte din seria 40, bazate pe platforma CMA (Compact Modular Architecture), vor fi produse in China, intr-o fabrica aflata in curs de construire, la Luqiao. Aceasta va produce, totodata, automobile pentru Lynk&Co, noua marca mondiala a Grupului Geely.
Volvo va avea, asadar, trei capacitati productive in China, obiectivul acestoria fiind de 800.000 de unitati anual, pana in 2020 (fata de 503.000, in 2015). In paralel, constructorul suedez va continua sa produca modelele seriilor 90 si 60 (platforma SPA) in uzina de la Goteborg, in timp ce fabrica din Belgia va dedicata exclusiv modelelor din noua serie 40 (platforma CMA).