BMW M4 CS – start pentru o noua nomenclatura a modelelor BMW M

24 aprilie 2017

Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania



BMW M GmbH prezinta o noua editie limitata – BMW M4 CS. Noul model completeaza nisa dintre M4 Coupe cu pachet Competition si modelul BMW M4 GTS, dedicat perfromantelor de circuit. Cu prezenta sa sportiva accentuata, noul M4 CS continua traditia lunga de decenii a editiilor speciale M de succes, care a inceput in 1988 cu E30 BMW M3 Evolution. Noul BMW M4 CS va fi produs la uzina BMW din München.

Lansarea marcheaza si noua nomenclatura pe care BMW M GmbH o introduce pentru modele sale. Pozitionate deasupra modelelor M standard se vor afla versiunile Competition, cu performante imbunatatite. Apoi urmeaza modelele editie speciala CS, aflate un esalon mai sus. Pozitionati in top sunt "formatorii de brand", cu performante de varf, construiti pentru motorsport si competitii club sport, dar care sunt omologati pentru sosea.

Motorul de 3,0 litri, de inalta performanta, mareste puterea M4 cu pachet Competition cu 10 CP, la un maxim de 460 CP. Tehnologia M TwinPower Turbo de ultima ora permite M4 CS sa coboare sub plafonul de 4 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h, oprind cronometrul la 3,9 secunde. Viteza maxima a M4 CS, care dispune standard de pachet M Driver, este limitata electronic la 280 km/h. Datorita celor doua turbocompresoare mono-scroll, coolerului pentru aerul de incarcare, High Precision Injection, gestiunii variabile a supapelor VALVETRONIC si sincronizarii complet variabile a axului cu came Double-VANOS, motorul cu 6 cilindri dispusi in linie vizeaza clar si constant esaloanele superioare de performanta, dar, in egala masura, ofera o dezvoltare a cuplului semnificativ de la turatii reduse si obtine niveluri ridicate de eficienta.

Noul BMW M4 CS este echipat cu transmisie M cu dublu ambreiaj (M DCT), cu Drivelogic, cu 7 trepte. Aceasta transmisie de ultima ora are un radiator de ulei separat si permite atat schimbarea automata a vitezelor, cat si interventii manuale prin utilizarea clapetelor de pe volan. Schimba vitezele se face ultra rapid, fara intreruperea fluxului de putere. In acelasi timp se utilizeaza un raport al saptelea lung pentru a mentine turatia redusa si pentru a minimiza consumul de combustibil pe parcursul calatoriilor lungi pe autostrada.

Suspensia noului BMW M4 CS o reflecta, in mare, pe cea a modelului M4 cu pachet Competition. Conexiunile si suporturile rotilor – de la cele doua punti – sunt realizate din aluminiu forjat, motiv pentru care sunt foarte usoare. Aceasta mentine masele nesuspendate la un nivel redus si aduce beneficii pentru dinamica. M4 CS este echipat standard cu suspensie M adaptiva, a carei geometrie a fost adaptata pentru a furniza performante optimizate atat pe sosea, cat si pe circuit. Noul BMW M4 CS a fost perfectionat pe cea mai solicitanta pista de teste pentru masini sport de inalta performanta: legendara bucla Nordschleife de la Nürburgring. Timpul pe un tur de – 7’38” – aseaza CS in zona automobilelor supersport Nürburgring.

Cea mai buna aderenta in orice conditii de condus este asigurata de sistemul DSC (Dynamic Stability Control) – care include mod M Dynamic – si diferentialul M activ. Sistemele de control pentru suspensia M adaptiva, DSC si diferentialul M activ au fost modificate pentru a se potrivi cerintelor dinamice ale BMW M4 CS, la fel cum este si cazul reglajului directiei electromecanice. Exista optiunea de a ajusta setarile directiei si suspensiei in functie de preferintele personale sau de cerintele drumului parcurs.

Interiorul noului BMW M4 CS atrage prin ambianta sportiva pe care o propune. Scaunele sport M ultrausoare, tapitate cu piele/Alcantara, impresioneaza, iar nota dinamica se extinde pana la decoratiunile panourilor usilor – sunt realizate din fibre naturale compactate si dispun curele de inchidere in loc de manere. Capota – cu prizele de evacuare a aerului orientate spre spate, caracteristice pe powerdome – si acoperisul sunt realizate din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP), un material high-tech ultrausor si foarte rigid.

Utilizate cu generozitate, pielea si Alcantara permit M4 CS sa creeze o ambianta plina de sportivitate. Nici un conducator al modelului M4 CS nu va trebui sa faca compromisuri. Intr-adevar, printre dotarile standard de la bord se numara controlul automat al aerului conditionat, o versiune a sistemului de sonorizare BMW Professional adaptata cerintelor de acustica specifice M4 CS si sistemul de navigatie Professional.

Save