Ferrari California, inlocuit cu Portofino

30 august 2017



Ferrari California a fost lansat in 2008, la Salonul Auto de la Paris, iar de atunci a inregistrat o imbunatatiri semnificative – cea mai importanta fiind actuala versiune V8 cu turbocompresor. Din pacate, nu a mai putut tine pasul cu cele mai aparitii  de pe piata, din segmentul sau, precum Aston Martin Vantage, Lexus LC500 sau anuntatul BMW Seria 8. Prin urmare, consolidarea prezentei Ferrari in lumea GT-urilor se va face prin lansarea unui model complet nou – Portofino.

Cand a dezvoltat sasiul pentru Portofino, Ferrari s-a concentrat pe usurarea substructurii super-decapotabilei. Desi nu a dezvaluit greutatea totala a masinii, Ferrari a anuntat ca distributia greutatii este 46% pe puntea fata si 54% pe spate.

Producatorul italian nu a dezvaluit foarte multe detalii referitoare la reducerea greutatii totale fata de  modelul California T. A dezvaluit insa ca, utilizarii extinse a tehnologiilor moderne de productie, toate componentele sasiului si structurii de rezistenta au fost reproiectate cu o reducere a greutatii, in ciuda unei cresteri a rigiditatii la torsiune.

In ceea ce priveste puterea de sub capota, agregatul V8 a fost modificat astfel incat sa produca 592 CP, cu 39 CP mai mult fata de California T. Puterea suplimentara se datoreaza unei revizuiri a calibrarii motorului, pistoanelor noi, bielelor, sistemului de admisie si galeriilor de evacuare, care reduc si intarzierea turbo la aproape zero.

Viteza maxima pentru noul Ferrari Portofino este fixata la 320 km/h, iar acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in doar 3,5 secunde.

In ceea ce priveste dimensiunile de gabarit, noul Ferrari Portofino este putin mai lung, mai amplu si mai inalt decat predecesorul sau, masurand 4,585 m lungime 1,938 m latime si 1,318 m inaltime. Schimbarile usoare in proportie vor imbunatati manevrabilitatea si au permis proiectarea mai aerodinamica, Portofino fiind creata in Centrul de Design Ferrari.

Noul Portofino de la Ferrari primeste si E-Diff3, a treia generatie a diferentialului electronic al marcii, care este acum ajutat de un sistem integrat F1-Trac, despre care se spune ca „imbunatateste atat aderenta mecanica, cat si controlul autovehiculului la limita”.

O alta diferenta intre Portofino si California T consta in adaugarea servodirectiei electrice, aceasta fiind prima serie GT Ferrari care include noul sistemul.

Ferrari nu a stabilit inca pretul pentru Portofino, dar este de asteptat sa fie putin mai costisitor decat predecesorul sau. Vom afla cat costa abia cand Ferrari Portofino isi va face debutul mondial, in cadrul apropiatului Salon Auto de la Frankfurt – IAA 2017.

Save