Noul Bentley Continental GT se vrea regele categoriei Grand Tourer

7 septembrie 2017



Bentley a dezvaluit toate detaliile referitoare la noul Continental GT, la crearea caruia s-a inspirat de la conceptul EXP 10 Speed 6 (vezi link-ul de la finalul articolului). Noul Continental GT are un aspect general mult mai artistic si mai dinamic, ceea ce il face sa para cu adevarat special.

Bentley a revizuit proportiile intregului automobil, noua generatie avand un profil mai lung si mai scund, datorat, in parte, pozitionarii axei frontale cu 135 mm mai in fata, ceea ce a permis o capota mai lunga.

Cea mai mare diferenta, totusi, se afla la spate, unde Bentley a dat noului Conti GT o pereche de stopuri eliptice, copiind forma tevilor de esapament de sub ele si dand intregii masini un spate surprinzator de elegant.

Ampatamentul este acum mai lung cu 110 mm, iar intreaga masina este mai lata cu 25 mm, ajutand noua abordare de design dinamica. Insa motivul principal pentru aceasta schimbare este, desigur, noua platforma MSB, care a fost folosita si la Porsche Panamera si care permite utilizarea sistemului electric de 48 V.

Bentley anunta ca piesele folosite pentru noul Continental GT sunt  realizate "pe comanda" in proportie de 82%, modelul W12 fiind cu 85 kg mai usor decat predecesorul sau echivalent. Intreaga caroserie este fabricata din aluminiu, folosind tehnologia Super Formed, care a permis crearea unor linii complexe, mai bine definite.

Primele exemplare produse vor fi dotate cu versiunea actualizata a motorului W12 TSI de 6.0 litri, twin-turbo, asociat pentru prima data cu o transmisie automata cu dublu ambreiaj cu 8 trepte. Motorul produce 626 CP si cuplu de 900 Nm, permitand noului Continental GT sa accelereze 0-100 km/h in 3,7 secunde si sa atinga viteza maxima de 333 km/h.

Noul Continental GT dispune de Bentley Dynamic Ride, un sistem care controleaza si regleaza servomotoarele electronice de pe bara antiruliu a fiecarei axe, imbunatatind confortul de rulare si, desigur, manevrabilitatea. Acesta mentine automat masina pe traiectorie la virare, prin contracararea fortelor laterale, asigurand un contact maxim intre anvelope si calea de rulare. Utilizeaza un sistem de 48 de volti si asta inseamna, de asemenea, ca nu exista intarzieri in raspunsurile Dynamic Ride. Suspensia pneumatica ajustata include si arcuri pneumatice cu trei camere, care sunt umplute cu 60% mai mult aer. Astfel, chiar si la cea mai mica denivelare ajuta sistemul sa ofere confortul specific unei limuzine si manevrabilitatea unui model sport.

In ceea ce priveste habitaclul, Bentley a facut ceea ce se astepta toata lumea si a folosit cele mai bune materiale naturale posibile, inclusiv piele, captuseli provenite din surse durabile si detalii cromate. Peste 10 mp de lemn sunt utilizati in fiecare Continental GT, cu insertiile care necesita nu mai putin de noua ore pentru a fi create si montate manual.

Un panou de instrumente complet digital si configurabil reprezinta viitorul pentru Bentley, care a adaugat, de asemenea, un display performant de 12,3 inch. Ecranul imens se poate roti si poate fi acoperit cu un panou captusit, atunci cand se doreste. Mai mult, Bentley a adaugat si o a treia parte a mecanismului de rotatie, care contine trei cadrane analogice, pentru temperatura exterioara, o busola si un cronometru.

Productia va incepe in cursul acestui an, primele exemplare urmand sa fie livrate in primavara anului 2018. Nu exista informatii cu privire la preturi, dar se asteapta ca noua generatie sa coste putin mai mult decat precedenta.

„Suntem lideri mondiali in mobilitatea luxului, iar produsele si serviciile noastre definesc un nou lux in lumea automobilelor”, a declarat Wolfgang Durheimer, presedinte si director executiv al Bentley. „Noul Continental GT incorporeaza dorinta noastra de a inova, precum si de a celebra mostenirea noastra si de a duce experienta de a fi proprietar Bentley la un nou nivel, de neegalat”.