BMW a lansat i8 Roadster alaturi de i8 Coupe in versiune actualizata
30.11.2017
        
Distribuie acest articol!   

Zilele trecute, BMW a prezentat i8, de-acum celebrul model cu 2+2 locuri, intr-o versiune actualizata. Alaturi de aceasta debuteaza o versiune mai spectaculoasa si mai emotionala, noul BMW i8 Roadster. Este vorba de o varianta decapotabila cu doua locuri, cu soft top actionat electric, a celui mai vandut automobil sport plug-in hibrid din lume, lansat in 2014.

Asemenea noului BMW i8 Coupe, noul BMW i8 Roadster se bazeaza pe arhitectura LifeDrive, cu sasiu din aluminiu si celula a pasagerilor din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP). Tehnologia BMW eDrive, optimizata suplimentar, include o baterie de inalta tensiune cu o capacitate crescuta semnificativ si un motor electric mai puternic. Rezultatul este o crestere semnificativa a performantelor dinamice si a autonomiei de functionare in modul de condus electric.

Proportiile si designul liniilor si suprafetelor marcheaza atat BMW i8 Coupe, cat si BMW i8 Roadster ca apartinand unei noi generatii de automobile sport. Cele doua modele poarta inscriptiile Coupe sau Roadster pe montantii C, ca element de diferentiere. Lista de culori pentru finisarea exteriorului include acum noile nuante metalizate E-Copper si Donington Gray.

Tehnologia BMW eDrive si strategia de operare optimizata a gestiunii inteligente a energiei conduc la o crestere semnificativa a numarului de situatii de condus in care motorul electric poate fi singurul responsabil pentru propulsia automobilului. Versiunea actualizata a bateriei litiu-ion este plasata central in zona tunelului median. Capacitatea celulelor a crescut de la 20 la 34 Ah, iar capacitatea energetica bruta creste de la 7,1 la 11,6 kWh (utilizabil net: 9,4 kWh). Toate acestea inseamna ca motorul electric are mai multa energie la dispozitie. Configuratia celulelor permite o crestere a puterii maxime de 9 kW/12 CP, la 105 kW/143 CP, ceea ce inseamna ca sprinturile in regim exclusiv electric se realizeaza intr-un mod si mai dinamic.

In modul standard de condus, noile BMW i8 Coupe si BMW i8 Roadster pot fi conduse exclusiv cu ajutorul motorului electric – de la demaraj pana la o viteza de 105 km/h, fata de doar 70 km/h cat era la primul i8. Motorul termic este actionat doar la viteze mai mari sau cand conducatorul accelereaza brusc si este oprit din nou mult mai frecvent atunci cand se mentine un stil de condus masurat. Apasarea butonului eDrive permite ambelor modele sa se deplaseze cu viteze de pana la 120 km/h in regim pur electric. Autonomia electrica a noului BMW i8 Coupe in ciclul de testare NEDC a crescut la 55 km, iar noul BMW i8 Roadster dispune de o autonomie de 53 km.

Motorul cu combustie interna in trei cilindri ofera o puterea maxima de 170 kW/231 CP, la o capacitate cilindrica de doar 1,5 litri, impreuna cu un cuplu maxim de 320 Nm.

Puterea totala a sistemului, produsa de combinatia dintre motorul electric si cel termic, este acum de 275 kW/374 CP. Noul BMW i8 Coupe accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,4 secunde, in timp ce noul BMW i8 Roadster are nevoie de 4,6 secunde pentru realizarea sprintului. Ambele modele au viteza maxima limitata electronic la 250 km/h.

Puterea motorului electric este transferata catre rotile fata, iar cea a motorului termic catre rotile spate, rezultand un sistem de tractiune integrala specific propulsie hibrid, care este controlat inteligent. In modul hibrid, motorul electric ofera o crestere a puterii pentru a asista motorul termic atunci cand conducatorul auto accelereaza brusc. De asemenea, este capabil sa recupereze energia si sa alimenteze bateria de inalta tensiune in timpul franei de motor si la franare. De asemenea un al doilea motor electric, cu functie de generator si starter al motorului termic, poate genera o rezerva suplimentara de energie electrica.

Distribuie acest articol!