Polestar, fosta sub-marca de performanta de la Volvo, a dezvaluit primul sau model independent, denumit Polestar 1. Acesta va intra in productie in 2019, va fi construit exclusiv intr-o noua unitate productiva din China si va fi disponibil pe pietele din intreaga lume. Este de asteptat ca pretul lui in Europa sa porneasca de la aproximativ 130.000 de euro.
Coupe-ul in versiune pentru productie a fost dezvaluit zilele trecute, ocazie cu care au fost furnizate informatii referitoare la alte doua modele Polestar. Vorbim despre automobile electrice, o limuzina gen Tesla Model 3 si un SUV de dimensiuni mai mari. Aceste modele vor fi numite Polestar 2 si, respectiv, 3.
Polestar 1 este prezentat ca un „hibrid electric de performanta”. Acesta utilizeaza un motor pe benzina cu patru cilindri, de 2,0 litri si 338 CP, care alimenteaza rotile din fata si un generator starter care contribuie cu o cantitate suplimentara de 39 CP, in timp ce un grup de motoare electrice trimite 215 CP pe puntea din spate. Puterea totala este de 592 CP, cu un cuplu de 1.000 Nm. Astfel dotat, Polestar 1 va fi capabil sa accelereze 0-100 km/h in mai putin de 4 secunde.
Polestar sustine ca automobilul poate functiona numai pe motorul electric spate si pe cel de pornire integrat, ceea ce ofera o autonomie electrica de 150 km.
Pe langa trenul hibrid de inalta performanta, compania suedeza a dotat Polestar 1 cu o suspensie activa configurabila. Sistemul poate reactiona la schimbarile de pe suprafata de rulare, in mai putin de doua milisecunde. Franele mari cu etriere cu sase pistoane de la Akebono asigura o mare capacitate de oprire, in timp ce transmisia pe puntea spate se dubleaza ca o unitate de antrenare a cuplului.
Polestar 1 preia limbajul de design al limuzinei S90 si il transforma intr-un format de caroserie cu 2+2 locuri, coupe. Dar, la o lungime de 4,5 m, este mai scurt decat S90 si are si un ampatament mai mic cu 320 mm.
In fata, grila tipica Volvo este flancata de farurile LED „Thor’s Hammer”, in timp ce partea laterala pastreaza liniile curate. Stopurile in forma de C dau o oarecare subtilitate spatelui patratos, completat de logo-ul Polestar.
Utilizarea extensiva a fibrei de carbon in panourile de caroserie reduce greutatea cu 230 kg fata de o constructie din otel. Compania declara ca intentioneaza sa construiasca 500 de unitati Polestar pe an, disponibile printr-un nou serviciu de abonament, similar cu cel oferit de Volvo pe noul XC40.
O plata lunara acopera asigurarea si intretinerea si va oferi clientilor, de asemenea, servicii la cerere pentru accesul pe termen scurt la alte vehicule. Polestar prevede abonamente cu durata de doi sau trei ani, la sfarsitul careia masina va fi inlocuita cu una noua. Vehiculul vechi este apoi refacut si oferit prin abonament ca model de ocazie.
Polestar ramane o filiala a companiei Volvo, care a investit 577 de milioane de lire sterline in noua companie, alaturi de doua companii de investitii care se afla in cadrul societatii-mama, Geely Holdings.