Toyota Auris a renuntat la diesel

14 martie 2018



Noua versiune a traditionalului rival japonez al Golf-ului impresioneaza cu un stil exterior indraznet, o caracteristica mai greu de gasit la generatiile anterioare. Noul Auris si-a facut debutul public recent, la Salonul Auto de la Geneva.

Lungimea a fost marita cu 40 mm, cu un ampatament mai lung, in timp ce inaltimea totala a noului Auris a fost redusa cu 25 mm. Rezultatul: un profil mai suplu si, in general, mai atractiv.

Sub noua caroserie se afla platforma TNGA de la Toyota, care se regaseste si la alte modele, precum Prius si C-HR. Adoptarea noii arhitecturi confera noului Auris un centru de greutate coborat, impreuna cu o caroserie mai rigida si o suspensie spate multi-link, Toyota pretinzand ca experienta de conducere va fi acum mai placuta.

Noul Auris nu mai are propulsie diesel in oferta, fiind primul model care va fi oferit cu doua optiuni hibrid, pornind de la motorul de 1.8 litri si 120 CP existent pe Prius si C-HR si un motor complet nou, de 2,0 litri benzina, cu optiune electrica, de 178 CP. Toyota sustine ca aceasta va fi o propulsie „energizata”, care va include padele la volan, in timp ce modelul de baza va fi alimentat de o unitate pe benzina de 1,2 litri si 114 CP.