Un comunicat de presa primit recent de la UPS (United Parcel Service) ne-a atras atentia asupra efortului de electrificare a flotei de camioane a celei mai mari companii de distributie din lume.
Cat de mare este… “cea mai mare”? In medie, 15 milioane de pachete livrate zilnic, in mai mult de 200 de tari, cu o flotila de 110.000 camioane si 200 de avioane proprii – click aici pentru detalii.
Ca si opinia exprimata in articolul despre electrificarea parcului auto de la Deutsche Post, publicat recent, consideram ca efortul financiar tinteste la locul potrivit pentru a reduce poluarea din orase, datorita milioanelor de kilometri parcursi de autovehiculele de distributie ale acestor companii.
Problema cu care s-a confruntat UPS in Londra era cauzata de limitarea incarcarii simultane cu energie de la retea a celor 65 de camioane electrice, din totalul de 170.
Utilizand o combinatie de acumulatori reutilizati, software si energie produsa local, UPS si partenerii din acest proiect au reusit sa ocoleasca limitarile retelei electrice si asigure incarcarea esalonata a masinilor de distributie, fara sa fie necesare modificari la reteaua orasului.
UPS are o lunga instorie cu tractiunea electrica, inca din 1930, reintroducand camioanele electrice moderne in 2001.
In prezent, flota are mai mult de 300 vehicule electrice si 700 hibride in Europa si SUA.
Recent UPS a plasat o comanda pentru 125 camioane electrice Tesla, ce urmeaza sa fie livrate anul viitor.
In plus, UPS este primul utilizator din SUA al camionelor electrice eCanter de la Daimler Fuso.