Mercedes, Rolls Royce, Bentley si Jaguar pregatesc segmentul de lux electric

3 mai 2018,



La doar cateva saptamani dupa ce semnalam ca vanzarhttps://flipboard.com/ile Tesla au depasit in segmentul de lux european cele ale producatorilor germani, Mercedes a anuntat ca urmatorul model de varf va fi … electric.

Dieter Zetsche, CEO Mercedes, a fost, alaturi de Mary Bara, CEO GM, una din vocile cele mai puternice care a atras atentia ca investitiile in electrificarea fortata prin legislatie, va diminua profitul firmelor, fara nici o garantie ca publicul isi doreste cu adevarat masini electrice, si a indrumat legiuitorii sa astepte decizia cumparatorilor.

Intr-un domeniu in care vanzarile globale cresc exponential, asa cum se intampla cu autovehiculele electrice, afirmatiile facute la Shanghai, in septembrie 2017, s-au implinit dupa doar patru luni, depasind estimarile expertilor.

Cumparatorii europeni au preferat sa achizitioneze Tesla Model S in locul ofertei celei mai solide formate din cele trei branduri germane dominante pe plan mondial: Mercedes clasa S, Audi A8 si BMW seria 7.

Lansat in 2012, Model S este asamblat de Tesla in California si a captivat atentia publicului, devenind cea mai bine vanduta masina electrica pe piata americana pana la inceputul anului 2018, cand a fost depasita de alt produs al firmei Tesla, noul Model 3.

Fara nici un concurent in categoria de lux-electric pana la recenta lansare a modelului Jaguar iPace, Tesla a reusit sa plaseze peste 50.000 de unitati pe an (cumulat Model S si Model X) la preturi ce depasec 100.000 de euro, in cel mai profitabil segment al industriei auto, cel de lux.

Producatorii consacrati nu puteau ramane fara replica si iata ca, dupa mai mult de sase ani de la lansarea Tesla Model S, incep sa isi anunte intentiile de electrificare, recunoscand ca tractiunea electrica este singura in masura sa inlocuiasca cu succes motoarele de 12 cilindri, folosite in prezent pentru a asigura silentiozitatea si performantele dinamice ridicate ale modelelor de varf Rolls Royce si Bentley.

Intr-un recent interviu acordat celor de la Bloomberg, Adrian Hallmark, CEO-ul desemnat de Volkswagen Gorup sa conduca destinele Bentley spre viitorul electric, explica intentia prestigioasei firme de lux de a electrifica intreaga gama de modele pana in 2025.

Aceste declaratii vin la trei luni dupa ce BMW Blog il cita pe Peter Schwarzenbauer, responsabil pentru Rolls-Royce in Consiliul de Adminstratie al BMW Group, informandu-ne ca “un model electric Rolls-Royce este doar o chestiune de timp”.

Daca adaugam la declaratiile celor care conduc destinele firmelor Mercedes, Bentley, Rolls-Royce, Jaguar si numeroasele stiri legate de programele electrice super sport de la Porsche si Ferrari, putem privi cu multa curiozitate spre revolutia electrica “la varf” si sa asteptam efectele benefice ale propagarii tehnolgiei spre segmente mai… pamantene.

Opinia autorului:

La fel cum sportul auto a fost si ramane un deschizator de drum pentru tehnologii de mare performanta, segmentul de lux ofera posibilitatea de a dezvolta, testa si comercializa noutati tehnologice, fara riscuri financiare majore. Atat seria limitata, cat si preturile exorbitante, atenueaza impactul unui eventual esec, acesta fiind mai mult in plan de imagine, deloc de neglijat in stratosfera automobilistica.

Opinia electromobilistului:

Considerati ca experienta acumulata de marii productori prin electrificarea segmentului de lux sau participarea in Formula E va fi benefica pentru modele de serie mare?

Va multumim pentru colaborare!

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *