Amazon este un client extrem de important pentru orice producator de autovehicule electrice, datorita flotei gigantice de distributie a pachetelor comandate de clienti online.
Chiar daca primul lot destinat pentru Amazon este foarte mic, comparativ cu cele 1.500 de unitati livrate firmei germane de distributie Hermes, Mercedes defineste colaborarea cu Amazon ca fiind o “co-creatie”, ce include consultanta pentru alegerea vehiculelor si aplicatiile de software, integrarea unei retele inteligente de incarcare si datele necesare calcularii costului total de utilizare TCO.
Prima comanda pentru 100 de microbuze eVito va fi livrata de Mercedes spre sfarsitul anului, pentru centrele de distributie din Bochum si Dusseldorf.
eVito are o autonomie maxima de 150 km, asigurata de un accumulator de 41 kWh si poate transporta 1.000 kg, fiind in aceeasi categorie cu Street Scooter-ul Postei Germane si modelul Workhorse, din dotarea UPS. Motorul electric de 84 kW asigura o viteza maxima de deplasare de 120 km/h.
Mercedes pregateste pentru lansarea in productie si varianta electrica a modelului mai mare, Sprinter, care va avea acelasi volum de incarcare ca si modelul echipat cu motoare clasice si autonomie de 150km, asigurata de acumulatorul de 55 kWh.
Va fi interesant de urmarit cum evolueaza partenariatul Mercedes – Amazon, dupa cel esuat cu Posta Germana, care a preferat sa produca in regie proprie modelul Street Scooter, dezvoltat impreuna cu universitatea din Aachen.
db