Iata noul Audi Q3 – a doua generatie

25 iulie 2018



A fost unul dintre primele modele premium aparute in segmentul SUV compact, insa intre timp concurenta s-a organizat, iar piata arata acum cu totul altfel. A doua generatie Audi Q3 vine pe o piata pe cat de dinamica pe atat de aglomerata, principalii competitori fiind modele la fel de seducatoare, precum Volvo XC40, BMW X1 sau Jaguar E-Pace.

Audi a prezentat noul Q3 in avanpremiera, chiar in propriul fief, la Ingolstadt, premiera mondiala urmand sa aiba loc in octombrie anul acesta, la Salonul de la Paris, urmata, in noiembrie, de lansarea comerciala. Prin urmare, preturile si versiunile care vor forma noua gama Q3 nu se cunosc inca, insa, avand in vedere tehnologia inglobata si preturile concurentei, este de asteptat ca plecarea sa fie undeva in jur de 32.000 de euro.

Beneficiaza de o noua platforma tehnica si va fi fabricat atat in Spania, la uzina SEAT de la Martorell, ca si pana acum, cat si in Ungaria, la Gyor, acolo unde Audi asambleaza si modelele A3 si TT.

Noul Q3 a crescut in dimensiuni, apropiindu-se de modelele concurente – masoara 4,49 m in lungime, datorita ampatamentului marit cu 8 cm. Prin urmare, cea mai mare imbunatatire se regaseste la locurile spate, iar bancheta spate (fractionabila 40/20/40) este culisanta, ceea ce face ca volumul portbagajului sa varieze intre 530 si 675 de litri, maximul fiind de 1.525 litri, cu bancheta rabatata.

De la sine inteles, interiorul este foarte bine finisat, cu elemente din plastic de cea mai buna calitate sau din aluminiu, complet digitalizat si conectat. In functie de nivelul de echipare, bordul dispune de un display (virtual cockpit) cu diagonala de la 10,25 pana la 12,3 inchi, completat de un touchscreen multimedia cu diagonala de la 8,8 pana la 10,1 inch.

La exterior, fara sa fie ceva revolutionar, designul se diferentiaza net de cel al generatiei precedente, cele mai vizibile noutati fiind la pasajele rotilor, calandrul „single frame” si grupurile optice, care au fost complet redesenate. Audi propune si cateva idei interesante de personalizare in ceea ce priveste vopseaua exterioara.

Noul Audi Q3 sta foarte bine si la capitolul tehnologie. Beneficiaza de noul sistem mutimedia derivat din cel disponibil pe noua nava amiral A8, comenzile sunt fluide, intuitive si rapide, iar sistemele de asistenta si divertisment sunt la locul lor (conducere semi-autonoma, camera 360 de grade, detectarea pietonilor, mers in ambuteiaje, mod de condcere predictiv, etc), plus incarcarea prin inductie pentru smartphone si noul port USB-C, pentru incarcare si transfer de date cu viteza sporita.

Pentru inceput, vor fi disponibile trei motorizari pe benzina (TSI de l50, 190 si 230 CP) si un diesel (TDI de 150 CP). De retinut noul motor pe benzina, in 4 cilindri, de 150 CP, cu denumirea Cod, care dispune de tehnologia de deazctivare a doi cilindri, atunci cand se impune. Majoritatea motoarelor sunt compatibile cu transmisia cu dublu ambreiaj S-Tronic cu 7 rapoarte si cu tractiunea integrala quattro. Pe langa toate acestea, mai trebuie mentionate suspensia adaptiva si sistemul Audi Drive Select, care schimba setarile motorului si transmisiei in functie de modul de conducere dorit.