Opinii dupa drive test cu LEAF (partea a doua) si importante precizari Nissan

7 iulie 2018



Dupa actiunea promotionala Nissan din 23 si 24 iunie 2018, de la Timisoara, indemnam pe cei ce au condus un Nissan LEAF electric sa ne impartaseasca opiniile.

Raspunsul cititorilor 24auto.ro a fost oarecum surprinzator, dar foarte bine venit, fiindca am primit atat impresii lasate de LEAF, cat si de celalalt model electric al Aliantei Renault – Nissan – Mitsubishi, Renault ZOE.

Pastrand dorinta de anonimitate a celor mai multi cititori, vom face referinta la nume, varsta si ocupatie doar unde avem permisiunea, pentru a oferi cititorilor spectrul demografic foarte larg a celor ce au testat automobile electrice si au raspuns invitatiei noastre de a impartasi aceasta experienta.

In mare, raspunsurile primite au fost dominate de trei carateristici majore, definite prin urmatoarele cuvinte:
“liniste, silentiozitate, alunecare de sanie, cursivitate”
“tehnologie avansata, usurinta de conducere, confort la condus cu o singura pedala”
“dinamica surprinzator de buna, cuplu instantaneu, acceleratie imediata”

Mai in detaliu, Teo, un tanar arhitect din Timisoara, ne spune ca LEAF i-a lasat o impresie foarte puternica, dominata de acceleratie si e-pedal (condusul doar cu pedala de acceleratie si franare regenerativa), desi este pasionat de automobile sportive.

Profesorul I.M. (89 ani) ne impartasea ca dupa ce a fost atat cu ZOE cat si cu LEAF, apreciaza spatiul interior mai generos al LEAF-ului, chiar daca pe bancheta din spate nu mai poate intra cu palaria pe cap, ca in vechile limuzine interbelice… Experienta celor doua teste cu automobile electrice a avut insa o trasatura comuna: dificultatea de a ghici viteza cu care se deplasa automobilul, datorita silentiozitatii si cursivitatii acceleratiei, neintrerupta de schimbarile de viteze.

Roxana, din Sibiu, ne scrie ca, fiind “iubitori de masini si tot ce este nou”, a efectuat un test cu ZOE impreuna cu familia. “Experienta a fost una diferita si totodata foarte interesanta. Sa te alfi la bordul unei masini careia ii lipseste sunetul motorului poate fi putin ciudat la inceput”.

Autorul subscrie la aceasta ultima opinie, totodata constatand ca dupa utilizarea mai indelungata a unui automobil electric, devine aproape suparator zgomotul de fond generat de majoritatea motoarelor cu ardere interna si acceleratia intrerupta de schimbarile de viteza manuale, oricat de priceput ar fi conducatorul.

Fiind vorba de teste foarte scurte, raspunsurile cititorilor nostri nu s-au referit la autonomie si incarcare, doua din principalele bariere in calea adoptarii pe o scara mai larga a tractiunii electrice.

In perioada sosirii la redactie a opiniilor celor ce au testat LEAF si ZOE, BBC a publicat un articol continand opinii critice ale unor proprietari de LEAF britanici, nemultumiti de autonomie si de durata de reincarcare a bateriilor la calatorii lungi, ce necesita incarcari multiple la statii cu putere mare.

Nefiind in posesia unor informatii proprii, culese in timpul unui test de lunga durata cu LEAF, am apelat la Nissan Romania pentru clarificare.

Prin amabilitatea doamnei Adriana-Maria Ionita am primit raspunsul oficial Nissan la articolul BBC, din care am tradus mai jos cateva pasaje pentru informarea cat mai exacta a potentialilor clienti LEAF din Romania.

“Nissan Leaf model 2018 este prevazut cu sisteme de protectie a acumulatorului in timpul incarcarilor repetate rapide pe parcursul unei durate scurte de timp. Desi sistemele de protectie prelungesc durata de incarcare dupa incarcari rapide repetate, ele sunt importante pentru mentinerea capacitatii acumulatorilor pe o durata extinsa de timp.

Sistemele de protectie sunt proiectate ca sa mentina temperatura acumulatorilor in asa fel incat longevitatea si calitatea acumulatorilor sa satisfaca clientii si au dovedit ca functioneaza bine. De la lansarea LEAF in Europa, cu 8 ani in urma si mai mult de 95000 automobile vandute, aceste sisteme de protectie au prevenit defectiuni totale ale acumulatorilor.

Marea majoritate a clientilor nu utilizeaza incarcari rapide repetate in aceeasi zi si nu sunt afectati de sistemele de protectie ale acumulatorilor. Informatiile despre incarcarea bateriilor indica ca peste 99% din clientii europeni de LEAF, utilizeaza doar o data pe zi sau rar reincarcarea rapida.

Clientii noului LEAF care doresc sa utilizeze reincarcarea rapida mai mult de doua ori pe zi, pentru distante extinse de calatorie, sunt indrumati catre service-urile Nissan pentru sfaturi cum sa obtina performanta maxima din LEAF in aceste circumstante exceptionale”.

In continuarea comunicatului, Nissan evidentiaza ca primele doua incarcari rapide din aceeasi zi la 50 kW vor dura intre 40-60 minute pentru o reincarcare de la 20% la 80%. Incepand cu cea de a treia incarcare din aceasi zi, reincarcarea ar putea dura mai mult, daca sistemele de protectie sunt activitate de temperatura excesiva, fiindca longevitatea acumulatorului are prioritate.

In incheiere, Nissan aminteste ca la noul LEAF, echipat cu un acumulator mai mare (40 kWh) fata de modele precedente (24 kWh si 30 kWh), incarcarea rapida va dura mai mult si atrage atentia asupra paragrafelor din manualul utilizatorului care intra in detaliile reincarcarii in conditii climatice calde si reci.

 

Opinia autorului:

Pana la posibilitatea de a testa pe durata lunga noul LEAF si acumularea de kilometri de cate primii clienti din Romania, 24auto.ro va urmari cu atentie experienta clientilor din alte tari.

Este incurajator faptul ca apar tot mai multe informatii despre modelul LEAF 2019, care pare sa fie echipat cu acumulator de 60kWh, racit cu lichid si posibilitate de incarcare rapida la 100 kW, intrand astfel in competitie directa cu Tesla Model 3 si Chevrolet Bolt.

Pentru informatii si comunicari pe tema Nissan LEAF si orice alt subiect legat de experienta cu autovehicule electrice, retele de incarcare, service-uri pentru automobile electrice din Romania si alte tari, va rugam sa ne scrieti adresa de e-mail electromobilitate@24auto.ro

Va multumim pentru colaborare!
db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *