Lansarea pe piata a noului Q8 completeaza noua gama de modele Audi de talie mare

30 august 2018, Sursa: comunicat de presa Audi / Porsche Romania



Noul Audi Q8 reprezinta o interpretare originala a unui SUV coupé cu patru usi, avand un design impresionant si un caracter adaptabil. Alaturi de Audi A8, Audi A7 Sportback si Audi A6, acest model formeaza noua clasa premium de talie mare a marcii germane.

Marca premium si-a innoit gamele de modele A8, A7 si A6 in decursul unui an, incununandu-si portofoliul de SUV-uri cu un nou model de top, Audi Q8. Comparandu-le, modelele impresioneaza prin calitati si configuratii diferite.

Campania de lansare a modelelor si de optimizare a tehnologiilor a fost initiata in iulie 2017, cu modelul Audi A8. Modelul reprezentativ al marcii Audi a prezentat pentru prima data noul limbaj de design, materializand sloganul “Vorsprung durch Technik” (Progres prin tehnologie), prin prisma numeroaselor sale inovatii tehnice.

Noul limbaj de design este un semn caracteristic evident al noilor modele Audi de talie mare. Toate modelele au in comun blisterele quattro, adica acele contururi distinctive de deasupra pasajelor rotilor. Acestea sunt mostenite de la modelul Audi Ur-quattro si reflecta tehnologia tractiunii quattro. Grila Singleframe remarcabila a radiatorului este mai putin inalta, dar mai lata la modelele A, iar la Q8 are forma octogonala, pentru o diferentiere vizuala mai accentuata. Noul limbaj de design Audi este caracterizat de trasaturi unice, inconfundabile, dar are cinci caractere individuale.

A8 este primul model al designerului-sef Marc Lichte si marcheaza lansarea noului limbaj de design. In timp ce A8 inseamna eleganta, sofisticare si progres, A7 intruchipeaza esenta noului limbaj de design, cu suprafete mari si linii musculoase tensionate, iar limuzina A6 fascineaza prin eleganta sa tehnica si demonstreaza expertiza extraordinara a marcii.

Noua clasa Audi de talie mare are la baza un concept de digitalizare, cu sistemul de comanda MMI touch response, imbinand forma si functia in maniera optima. Inlocuind numarul mare de butoane si comutatoare, cele doua ecrane centrale de inalta rezolutie de pe consola centrala permit șoferului sa controleze aproape toate functiile automobilului. Operarea se face intuitiv, similar cu cea a unui smartphone.

Clasa Audi de talie mare este inovatoare si in ceea ce priveste motoarele. Pentru a spori confortul si eficienta, toate modelele sunt echipate, in dotarea standard, cu tehnologie micro-hibrida (MHEV – mild hybrid electric vehicles). Inginerii Audi au conectat sistemul de propulsie MHEV la senzorii automobilului, permitand astfel controlul anticipativ si predictiv, plus optimizarea eficientei.

Motoarele cu sase si opt cilindri fac uz de un sistem MHEV de 48V, iar cele cu patru cilindri de un sistem de 12V. Sistemul de 48V are la baza un alternator cu curea, care reporneste instantaneu si cursiv motorul cu ardere interna. Totodata, acesta extinde utilizarea sistemului start-stop pana la 22 km/h. Intre 55 si 160 km/h, modelele de talie mare pot rula liber cu motorul cu ardere interna oprit. Unitatea de control a sistemului de propulsie decide care este cea mai buna strategie. Bateria litiu-ion, integrata in spate, stocheaza energia recuperata si o directioneaza catre consumatorii auxiliari, precum sistemul de aer conditionat sau pompa de ulei a transmisiei. Astfel, la condusul efectiv in trafic sunt posibile economii de combustibil de pana la 0,7 litri. Sistemul MHEV de 12V al motoarelor cu patru cilindri, folosit pentru modelele A7 si A6, reduce consumul cu pana la 0,3 litri. Bateria litiu-ion compacta este instalata in fata la aceste variante.

Suspensiile pneumatice adaptive, disponibile ca dotare optionala pentru A6, A7 si Q8 si ca dotare standard pentru A8, sporesc considerabil confortul calatoriilor. Pentru soferii cu aspiratii mai dinamice, Audi ofera pentru Q8 si suspensii sport, sub forma de suspensii pneumatice. Sasiul all-round cu amortizoare controlate este oferit optional pentru A6 si A7. Acesta este o dotare standard pentru Q8.

De la inceputul anului 2019, suspensiile active vor fi oferite special pentru limuzina A8 condusa de sofer si pentru versiunea A8 L, cu ampatament marit. Aceasta varianta de suspensie asigura un nivel unic de confort pentru limuzina de lux cu o lungime de 5,30 metri. Sistemul de suspensie electromecanic complet activ actioneaza fiecare roata in maniera individualizata si se adapteaza carosabilului in functie de necesar, folosind camera frontala integrata in parbriz. Fiecare roata dispune de un motor electric antrenat de sistemul electric principal de 48 de volti.

Componentele diferite ale suspensiilor, de la directia de pe puntea spate, la sistemele de control al suspensiilor, sunt controlate centralizat de o singura unitate de comanda: platforma electronica a sasiului (electronic chassis platform – ECP). Astfel, clasa de talie mare asigura un nivel mai ridicat de confort si totodata de sportivitate.

Cu peste 35 de sisteme de asistenta a soferului si un sistem extins de senzori, modelele Audi de talie mare sunt insotitorul ideal in calatorii. Unitatea centrala de comanda a sistemelor de asistenta pentru sofer (zFAS) foloseste pana la 15 senzori pentru a crea o imagine completa a mediului. Printre acesti senzori se numara cele patru sisteme radar din colturi, un radar de mare distanta si o camera video frontala, plus diferiti senzori cu ultrasunete. Inovatia principala este scanerul laser, care imbunatateste si mai mult functionalitatea diferitelor sisteme de asistenta. Senzorii au configuratie redundanta, pentru a asigura nivelul maxim de siguranta.

Audi A8 este primul automobil special dezvoltat pentru condusul autonom de nivel 3 conform SAE. Pilotul pentru ambuteiaje preia complet condusul in traficul care se desfasoara la viteze de pana la 60 km/h, pe sosele si autostrazi unde sensurile sunt despartite de bariere fizice. Planificand introducerea variantelor pentru sistemul de condus autonom de nivel 3, Audi se situeaza in prezent intr-o arie in care rezultatele testelor sale se intrepatrund cu cerintele definite in prezent de legiuitori si autoritatile de omologare pentru condusul automatizat.