Noul Cupra Terramar înlocuiește vechiul SUV Ateca și este înrudit cu Audi Q3 și Volkswagen Tiguan
06.09.2024
        
Distribuie acest articol!   

Noul SUV de la Cupra aduce un omagiu circuitului Terramar din Sitges, Spania. Anticipat în urmă cu doi ani, de conceptul omonim, noul model este un SUV sportiv și electrificat, care preia arhitectura tehnică de la Volkswagen Tiguan.

De fapt, Terramar este legat în principal de viitorul său văr, Audi Q3, cu care împarte mecanica, de la motoare și până la platforma MQB Evo. Cele două modele se vor asambla pe aceleași linii ale fabricii Audi din Ungaria, de la Györ.

În gama Cupra, înlocuiește modelul Ateca, spre deosebire de care este mai mare și cu linii mult mai fluide. Terramar adoptă noul limbaj stilistic de la Cupra, cu linii îndrăznețe, și are dimensiuni tipice SUV-urilor compacte: 4,52 metri lungime, 1,86 metri lățime și 1,58 metri înălțime.

Este încă un model Cupra de sine stătător, ceea ce nu face decât să contribuie la emanciparea brandului, la șase ani de la înființare. Astfel este tăiat cordonul ombilical al modelelor ”comune”, prin care Cupra era legat până acum de Seat. Așadar, cel puțin stilistic, modelele Cupra încep să nu mai aibă nicio legătură cu Seat.

Caroseria este sveltă, apropiată de profilul unui SUV coupe, cu partea din față alungită și un look dinamic, nu neapărat agresiv. La fel ca la Formentor, facelift, privită din profil, partea frontală are spectaculosul „nas de rechin”.

Noua semnătură luminoasă Cupra, cu trei triunghiuri, este prezentă la farurile Matrix LED Ultra. La spate, sigla Cupra este iluminată și integrată într-o bandă luminoasă desfășurată pe toată lățimea mașinii.

Bordul este dominat de linii dinamice și o poziție de conducere orientată către șofer, cu head-up display și instrumentarul Digital Cockpit completat de un ecran tactil de 12,9 inchi pentru sistemul de infotainment, cu comenzi tactile iluminate din spate.

Ca o paranteză, reține atenția un gadget inteligent: încărcarea smartphone-ului prin inducție cu aer condiționat. O găselniță utilă, care permite telefonului să rămână la o temperatură mai scăzută și să contracareze astfel supraîncălzirea din timpul încărcării.

Sunt disponibile trei ambianțe interioare, la care sunt utilizate materiale sustenabile și reciclate, inclusiv din deșeuri colectate pe mare și piele obținută printr-un proces de tăbăcire vegetală. Posibilitatea de glisare a scaunelor din spate permite creșterea volumului portbagajului până la 602 litri.

Terramar este oferit în trei versiuni de motorizare, toate electrificate. Intrarea în gamă este asigurată de eTSI de 1,5 litri mild hybrid (48 V) de 150 CP. Alături de acesta există un plug-in hybrid (eHybrid), disponibil în două versiuni, de 204 CP și 272 CP, în combinație cu un motor electric de 19 CP și acumulator de 7 kWh, permițând o autonomie 100% electrică de peste 100 km.

Toate motoarele sunt asociate cu transmisia DSG în 6 sau 7 trepte, in functie de versiune. Întreaga gamă este echipată cu un șasiu adaptiv, iar versiunea de 272 CP beneficiază de frâne Akebono cu șase pistoane și discuri ventilate.

Evident, modelul dispune de numeroase sisteme și tehnologii de asistență la condus, inclusiv controlul adaptiv al vitezei de croazieră, menținerea benzii de rulare, monitorizarea unghiului mort sau protecția pasagerilor în caz unei potențiale coliziuni.

Tot din categoria dotărilor de-acum specifice pentru Cupra, pe volan se află, alături de toate comenzile obișnuite deja pentru acest loc, și cel de selectare a modurilor de condus, precum și butonul de contact.

Comenzile pentru Cupra Terramar sunt deja deschise în Europa, la prețuri de pornire care trec bine de 40.000 de euro. Primele livrări sunt așteptate pentru ultimul trimestru al anului 2024.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!


Distribuie acest articol!