După o absență de șase ani și o tentativă anulată de a se relansa sub forma unui supercar cu motor central, Vanquish revine la origini. Aston Martin dă acest nume unui GT de top dotat cu un propulsor V12, pentru a veni cu o replică pe măsura concurenței în 12 cilindri de la Ferrari.
De anul trecut, Aston Martin și-a împrospătat toată gama. Mai întâi DB11 a fost pentru prima dată înlocuit cu un DB12 îmbunătățit, dotat cu un V8 twin-turbo împins la 680 CP. A urmat Vantage, de asemenea îmbunătățit semnificativ față de versiunea anterioară, cu un V8 de 665 CP și un șasiu mai eficient.
Iar acum vine acest GT high end cu 2+2 locuri, noua generație Vanquish. Un model complet nou, cu un nume legendar, în care Aston își pune mari speranțe, pentru categoria ultra-competitivă a GT-urilor („Grand Touring”) de lux.
Dezvoltat pe aceeași platformă ca și DB12 și Vantage, înlocuiește vechiul DBS Superleggera, însă vine cu modificări profunde și un design mult diferențiat. Cu un ampatament extins cu 80 mm în zona dintre roata din față și stâlpul A, aduce cu foarte exclusivistul Valour, păstrând în același timp semnătura tradițională a părții frontale. Mai ”musculos” decât DB12, măsoară 4,85 metri lungime și impune respect, așa cum trebuie să facă un astfel de GT sculptural.
La fel ca celelalte modele din gama actuală, dispune de un șasiu reproiectat din aluminiu (cântărește 1.774 kg), cu puntea spate multi-link și brațe duble pe față, cu amortizoare adaptive Bilstein DTX (în funcție de modul de conducere selectat de șofer, din cele cinci disponible) și diferențial spate controlat electronic, cu alunecare limitată (e-diff).
Sub capotă se află un impresionant V12 twin-turbo de 5,2 litri, de care Vanquish dispune în exclusivitate, asociat cu o cutie automată ZF cu opt trepte. Dotat cu tehnologie „boost reserve” (menține sistemul de supraalimentare sub presiune, în anumite condiții, chiar și fără a folosi accelerația, pentru un răspuns mai bun), motorul furnizează 835 CP și 1.000 Nm. Suficient pentru a imprima o accelerație de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde și o viteză maximă de 345 km/h, ceea ce face din noul Vanquish cel mai rapid Aston Martin de producție din istorie.
Din păcate, însă, toate acestea se întâmplă acum fără sunetul tipic al motoarelor atmosferice, reprezentativ pentru generațiile mai vechi și foarte apreciat de către puriști. Pe de altă parte, nu poate fi ignorat faptul că acest motor este, practic, cel mai puternic propulsor dezvoltat de constructorul britanic pentru gama sa de modele sport (mai puțin Valkyrie), în aproape 111 ani de istorie.
Linia generală în formă de lacrimă, tipică pentru Vanquish, este un amestec perfect între sportivitate și eleganță. Este evident că s-a lucrat mult la aerodinamică, iar ceea ce iese în evidență la exteriorul acestui model este asemănarea cu primul Vanquish, evidentă mai ales pe partea din spate, cu un profil foarte abrupt și plat.
Pe partea inferioară de la spate se remarcă un difuzor supradimensionat și patru evacuări care în dotarea standard sunt din oțel inoxidabil, iar opțional pot fi din titan.
În interior, tabloul de bord este aproape identic cu cel al lui DB12, iar materialele folosite și nivelul finisajelor indică un nivel ridicat de calitate. Carbonul se îmbină superb cu pielea de culoarea tutunului, care se extinde de la panourile ușilor până la bord, inclusiv pe tunelul central și la scaune. Clienții pot opta pentru un set de bagaje personalizate Schedoni.
La bord este disponibilă cea mai recentă generație a sistemului de infotainment al casei, conectat la noua aplicație mobilă Aston Martin. De asemenea, Vanquish este echipat cu un sistem audio cu 15 difuzoare, furnizat de Bowers & Wilkins.
Comenzile sunt deja deschise, deși deocamdată nu a fost comunicat niciun preț, dar este de așteptat să înceapă la peste 300.000 de euro, fără taxe și penalități ecologice. Primele livrări sunt planificate pentru sfârșitul anului 2024.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!