Un cititor fidel imi spunea recent ca din cele trei articole publicate de curand despre I-Pace se citeste admiratia mea pentru Jaguar. Recunosc ca mi se trage din frageda pruncie, cand stateam cu nasul lipit de geamul modelelor Jaguar din dotarea militiei romane, ca sa vad „cat baga”.
Chiar daca formele au evoluat sau pe renumele cladit pe circuitele de curse din toata lumea s-au lipit pete de neincredere din cauza defectiunilor frecvente, marca Jaguar a revenit periodic in atentia pasionatilor auto.
Cu toata incercarea de impartialitate, nu pot sa imi ascund bucuria cand una din cele mai elegante siluete modelate vreodata de priceputii designeri de la Jaguar are sansa sa revina in actualitate intr-o noua editie, de data aceasta electrica. Confirmarea ca E-Type va fi produs intr-o varianta electrica utilizand tehnologia si componentele I-Pace vine fara prea multe detalii tehnice. Dar cine are nevoie de ele?
Admiratia si ecoul produs de limuzina cu care cuplul regal a pornit la drum dupa casatorie, au fost suficiente pentru o decizie indrazneata, care va fi rasplatita cu siguranta de admiratorii marcii si nu numai.
„Am fost coplesiti de ecoul pozitiv dupa prezentarea conceptului E-type Zero. Modelul se bazeaza pe mostenirea incredibila legata de E-type, pe expertiza si priceperea echipei de la Classic Works, demonstrand in acelasi timp ca firma Jaguar Land Rover (JLR) este dedicata lansarii de modele cu zero emisii in toate domeniile de activitate, inclusiv Jaguar Classic”, declara directorul JLR, Tim Hannig.
Tot ce stim deocamdata este ca noile modele vor fi produse in halele Jaguar Classic, unde se restaureaza in prezent vechile coupe-uri sport E-Type si primele livrari sunt planificate pentru anul 2020. Conceptul a fost echipat cu un acumulator de 40 kWh, suficient pentru o autonomie de 270 km.
db