Intr-un recent articol cu titlul „Poate fi si mai rau pentru Volkswagen in Europa?”, publicat cu mai putin de o luna in urma, ne intrebam daca urmarile scandalului Dieselgate cu amenzi usturatoare si condamnari la inchisoare in SUA, urmate de alte arestari si razii in Germania, se pot agrava.
Recunoastem ca eram cu gandul la cei implicati in deciziile de a truca rezultatele masuratorilor de noxe pe stand si dezvaluirile din dosarele intocmite pentru o ancheta interna, pentru care Volkswagen a pierdut in instanta dreptul de a le pastra confidentiale.
Tocmai cand recodul de la Pikes Peak cu un prototip electric si avalansa de modele noi electrice anuntate pentru marcile Audi, Volkswagen, Skoda si SEAT incerca sa croiasca o noua imagine ecologica si curata pentru Grupul Volkswagen, aflam ca un furnizor de componente pentru sistemul de incarcare al automobilelor electrice a folosit cadmiu, un material interzis.
Toti cei ce cunosc sistemul international IMDS (International Material Data System) si cum functioneaza industria auto globala, stiu ca toti furnizorii sunt obligati sa intocmeasca o lista foarte amanuntita cu toate materialele utilizate in fiecare componenta livrata pentru productie, tocmai pentru a asigura ca materiale prohibite nu ajung in serie.
Cu atat mai paradoxala este afirmatia Volkswagen ca nu ar fi stiut ca furnizorul a utilizat cadmiu in sistemele de incarcare furnizate pentru 124.000 de vehicule electrice sau PHEV, care acum sunt ameninte de un recall.
Pe scurt… se pare ca DA, se poate si mai rau pentru Volkswagen…
db