Tata a oprit comercializarea modelului Nano, automobilul al carui pret a fost de sub 2.000 de euro. Departe de succesul scontat la inceput, Tata Nano s-a dovenit a fi, in cele din urma, un esec comercial total.
Prezentat in ianuarie 2008, ca cel mai ieftin automobil din lume, Nano ar fi trebuit sa revolutioneze accesul la automobil pentru milioane de oameni care traiesc in tari emergente, incepand cu India. Nu a fost deloc asa, modelul fiind acum retras discret din oferta Tata.
Paradoxal, Nano a suferit din cauza… principalei sale calitati, accesibilitatea. In India a fost considerata foarte repede drept masina celor saraci, potentialii clienti dorindu-si mai mult confort si un plus de dotari la bord. Versiunea de baza nu avea mare lucru pe lista de dotari, nici macar airbag-uri, iar motorul avea doar 40 CP. Desigur, au existat si versiuni mai bine dotate, insa acestea nu au putut schimba soarta modelului.
Tata Nano ramane ca un caz de studiat pentru cei din industria auto, demonstrand ca un automobil ultra low-cost poate fi la fel de dificil de produs si de vandut, precum cei mai pretentiosi bolizi high-end.