BMW incearca sa atraga atentia asupra viitorului model electric iX3

4 septembrie 2018



Dupa ce, ieri, Audi anunta pornirea liniei de fabricatie  pentru eTron Quatro, la Bruxelles, iar astazi Mercedes va lansa oficial primul sau SUV electric, la Stockholm, prognozam o miscare pormotionala si din partea BMW, care nu ne-a inselat asteptarile si a deschis inscrierile pentru primul SUV electric din gama bavereza, denumit iX3 si fabricat incepand cu… 2020(!), in… China.

Reteta Tesla, utilizata de mai toti cei ce vor sa vanda automobile electrice, consta in a deschide inscrierile pe baza unui avans si de a trambita numarul celor inscrisi ca dovada a cererii existente. Dar asa cum ne invata tot experienta Tesla Model 3, chiar daca lista continea la un moment dat 400.000 de nume, dintre care peste 100.000 inca dinainte ca Model 3 sa fi fost vazut in public, nu toate se vor transforma in vanzari.

BMW foloseste ca piata initiala Norvegia, unde subventiile si cultura electromobilistica solida vor asigura un prim impuls vanzarilor, constituind un bun material promotional. In schimbul echivalentului a 1.550 de euro, norvegienii primesc dreptul sa achizitioneze cu prioritate o masina plina de promisiuni, dar cu performante inca neconfirmate pana dupa omolagare.

Va fi un studiu de caz interesant pentru analistii strategiilor auto globale, cum a reusit BMW, pionierul electrificarii in Germania, care a uimit lumea auto cu lansarea modelelor i3 si i8 la Salonul Auto din Frankfurt, editia 2011, si a inceput productia in 2013, la Leipzig, sa ramana ultimul dintre furnizorii premium germani (Audi, Mercedes, Porsche) care lanseaza un SUV electric pe piata globala?

Noi le dorim succes si cat mai multe inscrieri in Norvegia si pretutindeni!

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *