Dupa comunicatul de presa Ford din 10 aprilie, care introducea noul Ford Focus publicului din Romania, asteptam cu nerabdare sa facem cunostinta cu editia a IV-a al unuia dintre cele mai bine vandute modele pe plan global, in ultimii 20 de ani. Ocazia s-a ivit odata cu lansarea noului Ford Focus la Timisoara, de catre Ford Romania si reprezentantii locali.
Am raspuns cu placere la invitatia primita de la Casa Auto si aseara ne-am deplasat in una din suburbiile cu dezvoltarea cea mai dinamica din jurul Timisoarei, Giroc. Intr-o ambianta placuta, gazdele au pregatit masinile de test drive si au pus in valoare designul proaspat si placut, dar foarte usor de recunoscut ca Focus, pe spatii largi acoperite de iarba.
Interiorului este mai spatios ca la generatiile precedente si consola centrala este foarte „curata”, schimbatorul de viteze pentru varianta automata fiind inlocuit de un controller rotativ, iar frana de mana de un buton cu actionare electrica. Bordul este clasic, doar ecranul central pare a fi un gand venit ceva mai tarziu in faza de proiectare si sta cumva „agatat” rigid in spatiu.
Am pornit in primul test cu varianta diesel de 1,5 litri Eco Blue si cutie automata cu 8 trepte, cu doi pasageri pentru a culege impresii si despre confortul si spatiul de pe bancheta din spate. Foarte usor de condus, cu o directie precisa si schimbari de viteze aproape imperceptibile, varianta diesel ne-a surprins prin silentionzitate. Acceleratiile sunt bune, la fel si elasticitatea motorului, cu cuplul maxim disponibil pe o plaja larga de turatii. Schimbarile automate inainte de 3.000 rot/min mentin zgomotul interior la un nivel minim, favorizand dialogul pe ton scazut. Mi-a trebuit ceva timp sa ma obisnuiesc cu pedala de frana, la prima atingere foarte rigida.
A doua versiune incercata, tot in formatie de trei, a fost echipata cu motorul Eco Boost de 1,0 litri si cutie de viteze manuala. Diferenta subiectiva perceputa in timpul testului a constat in nivelul ceva mai ridicat al zgomotului transmis de motor decat la varianta diesel si implicarea mai mare din partea soferului pentru selectarea treptei potrivite din cele sase de unde are de ales. Directia, tinuta de drum si confortul interior pe distanta scurta a testului au fost la acelasi nivel, iar pedala de frana mai elastica si precis de dozat.
Informatia proiectata la baza parbrizului este utila si usor de mentinut in campul vizual, dar faptul ca rulezi cu viteza pe sosea si acul vitezometrului sta lipit la zero este cel putin ciudat.
Din pachetul de tehnologie moderna a noului Focus (modem integrat FordPass Connect, care asigura o conexiune continua in calatorii, incarcare wireless, sistemul SYNC 3 cu touchscreen de 8 inch si un pachet audio B&O PLAY) am testat doar aspectele legate de siguranta. Avertizarea la trecerea de banda separatoare a sensului de mers este o discreta vibratie in volan , in schimb franarea automata in caz de pericol este foarte ferma.
Asteptam cu multa curiozitate testele de lunga durata, cu modele mai performante, ST si poate RS, fiindca atat caroseria, cat si suspensia impreuna cu directia formeaza o baza solida pentru un automobil de performanta.
Mai multe detalii despre noul Focus puteti consulta pe pagina dedicata acestui model – click aici.
db