Dupa multa publicitate negativa legata de incercarea de privatizare si abandonarea initiativei, Tesla ramane in centrul stirilor despre automobile electrice si saptamana aceasta, doar ca se afla la polul opus.
In primul rand, raportul favorabil dupa vizita pe celebra linie de asamblare GA4 (General Assembly 4), transportata cu avioane din Germania si instalata in mare graba intr-un cort urias la Fremont, pentru atingerea obiectivului de 5.000 Model 3 produse in ultima saptamana din iunie. Doi analisti de la o firma de investitii britanica au avut acces nestingherit pentru doua zile in fabrica din Fremont si au publicat concluzii favorabile, despre care relateaza Financial Times.
Un aspect merita retinut pentru toti cei ce au intr-un fel sau altul de a face cu industria auto. Linia de asamblare are doar 43 de statii, ceea ce reprezinta aproximativ o treime fata de majoritatea liniilor de asamblare clasice. Pe de o parte, automobilele electrice au mai putine subasamble, pe de alta sunt mai usor de instalat cu roboti.
Poate vor retine acest aspect si colaboratorii dealerilor locali, care incearca sa jutifice timpii extrem de lungi de livrare a modelelor electrice cu o scuza neadavarata „… stiti, masinile electrice sunt mai complicat de fabricat …”. Nu, nu sunt, dimpotriva!
La scurt timp dupa raportul favorabil al analisitilor de la Evercore ISI London, o alta stire buna a facut inconjorul lumii. Tesla angajeaza! Sute de oameni sunt necesari in 98 de locatii din SUA, pentru a creste organizatia de livrare a noilor Model 3. Eliminand concesionarii, veriga intermediara intre poducator si client, Tesla si-a asumat responsabilitatea de a livra automobilele si de a oferi service la adresa cumparatorului.
Cresterea productiei de Model 3 a generat o explozie a livrarilor, care a intins la limita capacitatea vechii organizatii de distributie. Desi numarul celor inscrisi pentru Model 3 este un subiect permanent de dezbateri, limitele vechii organizatii de vanzare si distributie au iesit repede la iveala si au fost descrise cu amanuntul de multi noi posesori de Model 3, care iubesc masina, dar urasc timpii de asteptare la fiecare pas. In principiu, o problema buna de avut pentru orice producator auto, dar nerezolvata rapid, poate duce la nemultumiri din partea clientilor, care incepand cu anul viitor vor avea si alte alternative, odata cu livrarile modelelor electrice de la Jaguar, Audi si Mercedes.
Probabil unul din cele mai frumoase complimente primite recent de Tesla a fost din partea lui Christian von Koenigsegg, producatorul suedez de super automobile sport, care de curand s-a duelat cu Bugatti pentru titlul de cel mai rapid automobil „de productie”. Intr-un interviu dat in Top Gear, la Pebble Beach, a recunoscut ca performantele dinamice anticipate pentru modelul Tesla Roadster 2 i-au prins nepregatiti si ca accepta provocarea declarand: „Initial am crezut ca nu este posibil, apoi am realizat ca totusi se poate. Ok, ce facem acum? Este umilitor!”
Noi le dorim tuturor fantezie, pricepere si capacitate de executie, spre deliciul electromobilistilor din toata lumea.
db