Vanzari in crestere pentru cea mai importanta categorie de autovehicule electrice

16 septembrie 2018



Printre focurile de artificii electrice trimise de producatorii germani din aer si de pe pamant, odata cu prezentarea noilor SUV-uri electrice de catre Mercedes, BMW si Audi, este usor de pierdut din vedere stirea buna venita dintr-un blog modest, dar foarte bine documentat, despre vanzarea celei mai importante categorii de autovehicule, cele utilitare.

Pe langa transportul in comun si taximetre, autovehiculele de transport si distributie parcurg cel mai mare numar de kilometri in orase si suburbii. In mod firesc, electrificarea acestor flote ar aduce un aport proportional de mare la imbunatatirea calitatii aerului pe care il respiram zi de zi. Daca luam in considerare si faptul ca majoritatea conducatorilor nu opresc motorul pe durata livrarii pachetelor, electrificarea flotelor de distributie ar trebui sa devina prioritatea numarul unu pentru politicile de promovare si subventionare a electrificarii transportului rutier, pentru guvernele preocupate cu adevarat de sanatatea publica.

24auto.ro a relatat despre succesul Postei Germane (o insititutie de stat) cu adoptarea si productia de autovehicule electrice pentru distributie in mai multe articole. Si despre electrificarea flotelor de taximetre din Londra si eliminarea autobuzelor diesel din Shenzen si inlocuirea lor cu 16.000 de autobuze electrice am informat la vremea potrivita. Alte teste cu flote de distributie electrice lansate de FedEx, UPS, DHL, Ikea si Amazon si-au gasit locul la rubrica electromobilitate, dar toate pareau decizii luate de echipele manageriale, care fie cred in electrificare, fie vor sa atraga “credite verzi” pe imaginea firmelor.

In schimb articolul publicat de EV Sales despre vanzarea autovehiculelor electrice utilitare in Europa, in prima jumatate a anului 2018, ne transmite o doza sanatoasa de optimism. Proprietarii firmelor incep sa inteleaga avantajele economice realizate prin inlocuirea vehiculelor echipate cu motoare cu ardere interna cu cele electrice. Pe langa costurile mai mici cu energia electrica si cu intretinerea, o flota electrica mai are avantajul de a avea acces in zonele interzise pentru diesel si de a contribui semnificativ la depoluarea fonica, de care sufera toate marile orase.

Cifrele arata o crestere totala cu 41% fata de aceasi perioada a anului trecut, sustinuta de cresterea cu 142% a eternului castigator la aceasta categorie, Renault Kangoo ZE.

Sursa: EV sales

StreetScooter-ul Postei Germane este pe locul doi, in crestere cu 66% fata de anul trecut. Considerand ca pe langa serviciile de distributie ale postei, Street Scoooter a inceput sa fie livrat si altor clienti, ne asteptam la o crestere semnificativa pana la sfarsitul anului.

La prima citire pe locul trei este Nissan e-NV 200 cu 1.200 de exemplare vandute. Echipate cu aceasi tehnologie ca si cel mai bine vandut model electrice pe plan global, NissanLEAF, furgoneta e-NV 200 se bucura de popularitate in Norvegia, unde avantajele distributiei electrice includ atat scutirea taxelor de drum, cat si accesul la benzile de circulatie rezervate transportului public.

Considerand insa ca Peugeot Partner EV si Citroen Berlingo EV, sunt practic acelasi produs doar cu o sigla diferita, locul trei este ocupat de modelul grupului PSA, cu un total de 1.590 vanzari.

Opinia electromobilistului:

Ne-am bucura sa ne scrieti despre automobilele electrice utilizate pentru taximetrie, UBER, Lyft, etc. si livrare de pachete, de pizza sau alte produse din orasele unde locuiti. Aveti la dispozitie spatiu gratuit in cadrul rubricii Electromobilitate pentru a face cunoscute aceste initiative demne de toata luada.

Asteptam mesajele voastre pe facebook sau la electromobilitate@24auto.ro

Va multumim!

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *