Noul BMW Seria 3, a saptea generatie a celui mai de succes model BMW din toate timpurile

4 octombrie 2018



BMW Seria 3 a debutat cu peste 40 de ani in urma. Zilele acestea, in cadrul Salonului de la Paris, a iesit la rampa cea de-a saptea generatie, cunoscuta sub numele de cod G20. Lansarea comercialaa, inclusiv in Romania, este programata pe 9 martie 2019.

Cinci motoare puternice si eficiente vor fi disponibile inca de la inceperea vanzarii. Portofoliul cuprinde doua motoare pe benzina, cu patru cilindri, care dezvolta 135 kW/184 CP la BMW 320i, respectiv 190 kW/258 CP la BMW 330i, dar si doua propulsoare diesel ce ofera 110 kW/150 CP la BMW 318d si 140 kW/190 CP la BMW 320d. Un motor diesel cu sase cilindri dispusi in linie, care dezvolta 195 kW/265 CP, echipeaza BMW 330d. Tractiunea integrala inteligenta este disponibila de la lansare cu BMW 320d xDrive Sedan. Sunt anuntate, in viitorul apropiat, un model BMW M Performance foarte sportiv si o varianta BMW iPerformance cu sistem de propulsie plug-in hybrid.

In primavara anului viitor, modelului 330i i se va alatura M340i in 6 cilindri si M340i xDrive. Hibridul plug-in 330e va sosi in 2020. Propulsorul turbo de pe M340i xDrive produce 382 CP, in crestere semnificativa fata de generatia anterioara, si poate accelera 0-100 km/h in 4,2 secunde.

Tractiunea integrala xDrive a fost reconfigurata, pentru performante optimizate. Decide unde este transmisa puterea printr-un ambreiaj controlat electronic, iar atunci cand nu este necesara tractiunea pe toate rotile, cuplul este transmis doar pe puntea spate.

G20 este cu 7,40 cm mai lung, cu 1,50 cm mai lat si cu 1,30 cm mai inalt decat actuala Seria 3. Ampatamentul este si el cu 4 cm mai mare. In ciuda cresterii in dimensiuni, noul model este de fapt mai usor cu pana la 55 kg. Noua generatie foloseste aluminiul pe o scara mai mare. De asemenea, aerodinamica este si ea imbunatatita. Coeficientul aerodinamic (Cd) a fost redus de la 0,26 la 0,23.

Rigiditatea caroseriei este imbunatatita cu 25%, iar distributia maselor este optima, 50:50. Versiunea cu suspensie M Sport adaptiva (cu amortizoare controlare electronic) si tractiune integrala este mai joasa cu 1 cm, iar diferentialul M Sport este standard pe M340i si optional pe 330i. Din punct de vedere vizual, noua generatie este o evolutie plina de rafinament, care imprumuta cateva elemente de stil de la Seria 5 si Seria 7.

Iluminarea LED este standard. Farurile LED cu functii extinse, farurile LED adaptive cu BMW Laserlight pentru faza lunga adaptiva (cu raza de actiune de aproximativ 530 de metri) si proiectoare de ceata LED fata sunt disponibile ca optiuni.

Interiorul se remarca prin ambiata premium, echipamentele optionale de inalta calitate, operarea intuitiva si conectivitatea perfecta, gratie sistemului de operare BMW 7.0 si Asistentului Personal Inteligent BMW. Gama extinsa de sisteme de asistare a conducatorului deschide drumul pentru condusul autonom. Trei nivele de dotare – Sport, Luxury si M Sport – vor fi disponibile la lansare.