FedEx adauga 1.000 de vehicule electrice de distributie
22.11.2018
        
Distribuie acest articol!   

Datorita distantelor mari parcurse in oras si in zona periurbana, cat si a numarului foarte mare de vehicule de distributie, flotele distribuitorilor de pachete sunt adeseori tinta criticilor ecologistilor. Numeroase exemple in media sociala vizeaza nu doar emisiile ridicate in timpul transportului in regim tranzitoriu sau „stop & go” din orase, cat mai ales cele din perioada de asteptare, cand vehiculele raman cu motoarele pornite pe durata livrarii pachetului la usa clientului.

Asa cum am informat la timpul potrivit, Posta Germana a creat un precedent demn de urmat, atunci cand a decis sa produca in regie proprie vehicule electrice de transport. Alte mari firme globale de distributie pachete, DHL, UPS si FedEx testeaza solutii de la diferiti producatori, dar cu acelasi scop, cel al economiei de combustibili bazati pe petrol si al reducerii de emisii poluante, mai ales CO2 si NOx in orase.

Cel mai recent proiect in aceasta directie a fost anuntat de FedEx, care a decis sa adauge 1.000 de van-uri electrice flotei de distributie din California, pentru a indeplini normele severe de poluare impuse de legiuitori.

Partenerul pentru acest demers va fi un start-up californian, format intre firma de inchierieri autovehicule americana Ryders si Chanje, unul din marii producatori de vehicule pentru marfa din China. Modelul ales de FedEx pentru extinderea flotei electrice este denumit Chanje V8100, care asigura o autonomie de 240 km, un volum de 19 metri cubi si poate transporta 2.700 kg.

Distribuie acest articol!