Epilog la serialul nostru despre implicarea BMW in viitorul electromobilitatii

18 decembrie 2018



Mai rar se intampla ca intrebarile noastre, formulate recent in serialul despre trecutul, prezentul si viitorul implicarii firmei bavareze in electromobilitate, sa fie raspunse atat de repede, direct de la sursa.

Intr-un interviu Automotive News Europe cu Robert Irlinger, directorul sub-brand-ului dedicat automobilelor electrice BMWi, aduce unele clarificari despre strategia BMW pentru marea tranzitie din industria auto globala. 

Aflam astfel ca cele 12 modele electrice planificate sa fie lansate pana in 2025, vor ajunge in reteaua de vanzarea in ordinea Mini, SUV-ul iX3, sedanul i4 si iNext, care este aproximativ de dimensiunea unui X5. Faptul ca intreaga gama de nume i1-i9 si ix1-ix9 a fost rezervata de BMW, lasa sa se intrevada intentia de a avea un model electric in fiecare nisa.

iX3, intr-o schita din 2017

Cu exceptia iX3, care se bazeaza pe un model existent si iNext, urmatoarele modele electrice vor beneficia de platforma modulara CLAR, care combina pentru caroserie otelul, aluminiul si fibra de carbon, permitand echiparea aceluiasi model BMW cu motoare clasice, hibride sau electrice, in functie de cerearea din fiecare piata.

Intr-o scurta privire aruncata spre trecutul recent, Robert Irlinger prezinta punctul de vedere BMW despre schimbarea preferintelor clientilor, care nu au achizitionat modelul i3 in volumul prognozat de specialistii firmei. Centrul de greutate al discutiei evolueaza in jurul autonomiei, fiindca i3 a fost proiectat sa asigure mobilitate urbana, capabil sa parcurga 130 pana la 160 km intre doua incarcari.

Datorita evolutiei rapide in electrochimia celulelor de acumulator, a fost posibil ca, la aceleasi dimensiuni exterioare, autonomia sa creasca mai intai cu 50%, apoi cu inca 30%. Cu toate acestea, clientii doresc independenta de miscare tot mai mare, tinta actuala fiind 600 km si chiar mai mult. Raspunsul BMW la aceasta tendinta, de crestere continua a autonomiei, se va calibra in functie de urmatorii pasi ai concurentei.

In timp ce piata de automobile electrice a crescut cu peste 37% fata de anul trecut, vanzarile BMW i3 si i8 nu au tinut pasul, fiind de 15%, cu un total de 33.676 unitati. Pe masura ce i3 a fost echipat cu acumulatori mai performanti, numarul vanzarilor cu range extender a scazut in Europa de la 50% din volum, la mai putin de 25%, dezvaluind preferinta clientilor pentru solutiile 100% electrice, cata vreme autonomia necesara deplasarilor zilnice este satisfacuta.

In final, Robert Irlinger isi exprima increderea ca in 2019 BMW va ramane firma europeana cu cele mai mari vanzari, datorita capacitatii dovedite de a livra clientilor  40.000 de automobile electrice pe an, in timp ce concurentii (Jaguar, Mercedes, Porsche si Audi) intra pe piata la un nivel de pret cu mult mai mare.

Pentru 2020, cand competitia va atinge un volum de productie mai consistent,  BMW va lansa iX3, incercand sa fie in continuare cu un pas inainte, iar in 2021 iNext si i4 vor diversifica si mai mult oferta BMW.

Competitia se arata foarte interesanta si beneficiari vom fi cu totii, electromobilstii convinsi si cei pe cale sa se convinga ca viitorul apropiat aduce schimbari majore in modul de deplasare individuala.

db

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *