„Automobilul va deveni un smartphone cu roti”, declara Herbert Diess, CEO Volkswagen

25 ianuarie 2019



Intr-un scurt interviu acordat pentru Deutsche Welle, la Davos, Herbert Diess, CEO al grupului Volkswagen, evidentiaza efortul de transformare al industriei auto, cu trei obiective majore: electrificare, conectivitate si autonomie in prim plan.

Liderul Volkswagen considera ca firma este intr-o pozitie puternica, dar ca sunt necesare investitii si restructurari majore pentru a putea dezvolta programele de care vor avea nevoie viitoarele automobile si afirma ca este o prioritate personala, pentru 2019, recrutarea talentului si acumularea competentelor necesare in acest domeniu, mai apropiat de industria IT decat de cea auto de pana acuma.

Asa cum am auzit nu de mult si de la Hakan Samuelsson (Volvo), Herbert Diess considera ca numarul mare de modele electrice lansate incepand cu 2020, va suprasolicita furnizorii de acumulatori si repeta necesitatea de a avea producatori europeni de celule si acumulatori, pentru a echilibra cererea europeana cu oferta furnizorilor din Asia (vezi articolul publicat recent pe aceasta tema).

Platforma electrica MEB este fundatia generatiei de automobile electrice lansate de Volkswagen incepand cu anul acesta

Din punctul de vedere al productiei de automobile electrice, Grupul Volkswagen are in plan 8 fabrici pe trei continente, care vor lansa modele electrice bazate pe platforma MEB pana in 2022:

  • Zwickau, Germania, din 2019, Volkswagen I.D.
  • Anting, China, din 2020
  • Foshan, China, din 2020
  • Dresda, Germania
  • Mlada Boleslav, Cehia
  • Emden, Germania, din 2022
  • Hanovra, Germania din 2022
  • Chattanooga, Tennessee, SUA, din 2022

Asa cum evidentiaza Herbert Diess in interviul de la Deutsche Welle, Grupul Volkswagen investeste 30 de miliarde euro in planurile de transformare si pare cel mai decis, dintre producatorii traditionali, sa opreasca valul de startup-uri, in frunte cu Tesla, care au lansat in productie modele electrice, cu nivel avansat de conectivitate si functii ajutatoare condusului, premergatoare autonomiei.

db