Toyota Supra, una dintre cele mai spectaculoase noutati de la NAIAS 2019

17 ianuarie 2019



Toyota a dezvaluit, in sfarsit, cea de-a cincea generatie a modelului Supra, la 17 ani de la oprirea productiei generatiei precedente. „Verisoara” lui BMW Z4, pe a carui mecanica se bazeaza, Toyota Supra foloseste un propulsor cu 6 cilindri in linie, de 340 CP.

Despre proiectul noii Toyota Supra se vorbea deja de patru ani, in timp ce fanii au asteptat noua generatie inca din 2002, anul cand a incetat productia la generatia precedenta. Noua Supra s-a lasat asteptata pe tot parcursul anului 2018, pentru ca, in cele din urma, sa fie ales Salonul de la Detroit, editia 2019, pentru lansarea oficiala.

Efectul de surpriza si-a mai pierdut din forta, din cauza scurgerilor de informatii din ultima vreme. Designul nu este complet necunoscut, liniile fiind cele intuite inca de acum 5 ani. A cincea generatie Supra este, practic, o versiune de serie a conceptului FT-1. Designul sau este insa de actualitate, cu trimitere directa la gama curenta Toyota.

Daca ultimele modele ale marcii folosesc stilul angular, Supra se remarca prin liniile curbe. Evoca bio-designul anilor 1990 si pare ca se inspira din cea de-a patra generatie, aparuta spre finele secolului trecut. Rotunjimile nu afecteaza sportivitatea siluetei, data de contrastul dintre capota lunga si partea din spate relativ compacta.

Pentru a pastra o aparenta de forta, Supra si-a multiplicat artificiile de stil, mai ales fantele plasate sub faruri si stopuri, in capota si pe portiere. Elemente aerodinamice din carbon sunt prezente sub faruri, stopuri, in capota sau in portiere. Aceste fante se regasesc chiar si la baza portbagajului.

Fiind vorba de un coupe clasic, evident, Supra nu are decat doua locuri in habitaclu. Masina are o lungime de 4,38 m si un ampatament de 2,47 m.

Noua Supra este „verisoara” dinspre partea tehnica a celui mai nou BMW Z4. Acest lucru se vede la exterior, dar mai ales in interior. Modelul japonez reia cateva panouri de comanda de la „ruda” germana. Instrumentele de bord sunt distincte, iar in cazul Toyota sunt mai bine orientate catre sofer. Ecranul central de 8,8 inch este asociat plansei de bord. Organizarea bordului este rectilinie, cu ventilatoare aliniate si legate intre ele cu o bagheta decorativa.

Pe plan tehnic, Supra este foarte aproape de Z4. Japoneza isi incepe cariera cu un motor german de 6 cilindri in linie, de 3,0 litri, care dezvolta 340 CP si un cuplu maxim de 500 Nm. Asociat cu o cutie automata ZF in 8 trepte, asigura o accelerare de la 0 la 100km/h in 4,3 secunde, cu ajutorul sistemului de control al tractiunii. Inginerii de la Toyota au revizuit reglajele sasiului, acesta fiind mai adaptat caroseriei coupé (Z4 fiind un roadster). De precizat ca, in SUA, Supra va fi disponibila si cu un motor in 4 cilindri de 2,0 litri, cu doua versiuni de puteri: 197 CP sau 258 CP. Aceasta versiune nu a fost anuntata deocamdata pentru Europa.

Toyota va livra primele exemplare dintr-o serie speciala de lansare pana la sfarsitul lui 2019, rezervarile fiind deschise din 2018. In Europa, anul acesta vor fi onorate doar comenzile primilor 900 de clienti inscrisi.