In cea mai mare piata auto europeana, tranzitia spre automobile electrice a fost mai lenta decat in tarile nordice, dar si decat in China (cea mai mare piata mondiala) sau SUA (numarul 2 global).
Daca in China combinatia de legislatie si subventii este motorul care a accelerat eletrificarea, in SUA este meritul Tesla, mai ales al popularului Model 3, care de la atingerea cadentei de 5.000 pe saptamana, la sfarsitul lunii iunie 2018, a doborat toate recodurile anterioare de vanzare a unui model electric.
In topul electric al anului 2018 din Germania regasim modele cu care ne-am familiarizat in ultimii ani. Vestea cea mai buna a fost ca in ultima luna din an s-au vandut 528 de exemplare ale noului SUV Audi e-tron (foto), produs la Bruxelles.
Nu avem de unde sa stim daca sunt automobile livrate echipei de conducere de la Audi sau Volkswagen, asa cum a solicitat Herbert Diess, CEO al Volkswagen Group, intr-o circulara care indica ca toate masinile de serviciu trebuie sa fie electrice. Suntem insa convinsi ca impactul noii generatii de SUV-uri electrice premium germane de la Audi, Mercedes si BMW, va da un imbold serios electromobilitatii in Germania.
Pentru clasamentele din 2019, ramane de vazut cum va fi receptionata Tesla Model 3, a carei livrare incepe in Europa in luna februarie, pe meleagurile producatorilor premium traditionali.
db