Cu Tesla Model 3 prin Europa – ultima etapa: München – Timisoara

21 februarie 2019



Dupa ce am parcurs partea sudica a Norvegiei, coasta de vest a Suediei, am traversat Danemarca si am petrecut mai mult timp in Germania, pe un traseu in care am incercat sa oferim unor prieteni posibilitatea de a conduce in premiera un Model 3, cam in aceeasi perioada cand incepea vanzarea variantei europene la reprezentantele Tesla, in ultima etapa am traversat Austria si Ungaria.

Dar cum orice calatorie, oricat de frumoasa si interesanta ar fi, are o destinatie finala, si noi ne-am orientat de la München spre est si am calatorit prin Austria si Ungaria, in drum spre Timisoara, fara alte mari abateri, care ne-au tinut doua saptamani pe drumuri europene.

De la bun inceput trebuie sa recunosc ca ne-am bucurat, dupa intrarea in Austria, de traficul mult mai cursiv si mai adecvat ritmului unui automobil electric, pus pe drum lung, cand optimizarea consumului presupune viteze rezonabile si mai ales evitarea acceleratiilor si franarilor agresive, asa cum se deruleaza traficul pe Autobahn, daca nu vrei sa devii un obstacol in calea celorlalti calatori.

O pauza de curatenie, la Sankt Polten

Cu o pauza de incarcare la Sankt Polten si o vizita la service-ul Tesla din Viena, traversarea Austriei a fost lina si incarcarea la motelul unde am inoptat fara formalitati, aplicatii, cartele sau brelocuri RFID. Ne-am conectat la statie, am achitat 7 euro si receptionista a pornit incarcarea. Dimineata ne-am deconectat cu acumulatorul plin si.. Aufwiedersehen!

Livrarile de Model 3 in Viena au inceput cu cateva zile inainte de vizita noastra

La Tesla Center in Viena domnea un fel de stare de asediu, foarte asemanatoare cu cea din München. Toate strazile din imprejurimi erau pline cu Model 3 proaspat descarcate din camioane si numerosi clienti austrieci, dar si din tarile vecine, tropaiu de nerabdare sa intre in posesia mult asteptatului automobil electric venit din indepartata Californie.

Gratuitate si viteza buna de incarcare la Media Markt, in Budaors

Drumul nostru a continuat pana la Budapesta, unde am mai incarcat o data la Media Markt, in Budaors. Totul a decurs la fel de simplu ca in Austria, de la prima incercare, fara formalitati si in plus gratuit.

Incarcare la statia Socar, Timisoara

La fel avea sa se intample si in ziua urmatoare, la Timisoara, unde statiile de la Lidl si Socar se activeaza direct, iar la Kaufland este necesara o cartela ce trebuie inregistrata pe internet.

Cu riscul sa ma repet, incerc sa inteleg de ce in Norvegia, Suedia, Danemarca, Austria, Ungaria si Romania incarcarile au fost atat de simple si multe din ele gratuite, in schimb in Germania, cu cateva exceptii notabile la Kaufland si IKEA, dupa activarea complicata a statiilor publice, cu pagini intregi de acceptat si intrebari despre acumulator si viteza dorita de incarcare (??? …maxim posibil, bineinteles!!!), procesul transferului de electroni a esuat de patru ori.

Tot in domeniul experientelor placute as dori sa remarc timpul scurt de asteptare pentru automobile in vama (la camioane este o cu totul alta poveste) si dialogul extrem de interesant cu ofiterul de serviciu, pasionat de automobile electrice, posibilitati de incarcare, autonomie, comportamentul iarna… Adica tocmai acele intrebari la care incercam sa raspundem si sa informam cu ajutorul proiectului 24auto.ro – electromobilitate.

Cu acesti ultimi 366 kilometri in Austria si inca 490 de la Nickelsdorf pana in Timisoara, s-a incheiat a doua parte a calatoriei noastre cu Tesla Model 3, inceputa in 4 februarie in portul Dramen, Norvegia si incheiata dupa 4.361 km de condus electric iarna, in Timisoara. Consumul mediu pe perioada celor doua saptamani, in care temperatura exterioara a oscilat intre -15 si +14 grade Celsius, a fost de 15,4 kWh / 100 km.

db