Vanzarile de SUV-uri electrice NIO se indreapta spre 20.000 de unitati, in primul an de productie

6 martie 2019



Chiar daca Tesla domina fluxul continuu al stirilor din lumea automobilelor electrice, un alt startup dedicat productiei de electromobile “tace si face”.

Despre fascinanta poveste a firmei NIO, fondata cu capital chinez si know how european, in principal personaje cheie din programul electric i3 si i8 de la BMW, am mai scris in repetate randuri, fiind atrasi de gandirea globala si curajul echipei de conducere.

Decizia de cotare pe pietele de capital din SUA (unde sunt banii) si infiintarea centrului tehnic din München (unde exista talentul tehnic), dovedesc ca cei ce decid destinele micului start up, au planuri mari si nu se tem sa provoace la duel promotional concurentii, cu recorduri stabilite pe Nürburgring sau alte circuite celebre.

Dupa doar opt luni de productie, NIO a vandut mai mult de 13.000 SUV-uri electrice din gama ES8, ceea ce indica ca vanzarile vor trece de 20.000 din primul an.

Cel de al doilea model, tot un SUV electric ceva mai mic, ES6, mai are doar cateva luni pana la lansarea in productie. In acest fel, va avea un avantaj in competitia pentru buzunarul clientilor, fata de Tesla Model Y, un nou SUV bazat pe Model 3, ce va fi produs la Shanghai, dupa finalizarea fabricii Tesla.

In plus fata de cifrele de vanzare si profit, va fi interesant de urmarit daca asigurarea autonomiei, pentru calatorii lungi, prin schimbarea acumulatorilor, idee promovata de NIO, dupa ce a fost abandonata de Tesla, se va impune ca solutie tehnica pentru viitor, in locul SuperCharger-elor promovate de restul industriei.

db