Tesla Model 3 domina, in luna martie, vanzarile de masini electrice in Europa si SUA

8 aprilie 2019



La o saptamana dupa incheierea primului trimestru si publicarea statisticilor de vanzare pentru luna martie pentru principalele piete europene si SUA, nu mai exista nici o indoiala ca Model 3 domina toate clasamentele de vanzari ale modelelor electrice, cu exceptia Frantei, unde indragitul Zoe se mentine in frunte.

Asa cum anticipam intr-un articol scris nu de mult, reusim sa intelegem mai bine cat de puternica este atractia pentru mezinului familiei Tesla din faptul ca in Elvetia, o piata neutra, fara producatori majori locali, dar cu venituri peste media europeana, Model 3 a fost cel mai vandut automobil. Nu electric sau hibrid!

Pur si simplu, clientii au preferat Tesla Model 3 oricarui alt model echipat cu MAI (motor cu ardere interna), realizand 1.094 inmatriculari, urmat de Skoda Ocatavia cu 801 si alte modele in jurul valorii de 500.

Si in Germania, dupa o luna intreaga de vanzari (in februarie livrarile au demarat doar in a doua saptamana), Model 3 s-a instalat pe primul loc cu 2226 inmatriculari, contribuind la o crestere fara precedent a segmentului electric, cu 74% fata de anul 2018.

Sub titlul “Un nou record – multumita unui singur model” (Neuer record – Dank eines Models) Automobilwoche (AW) publica o analiza, din care reiese ca toti concurentii au batut pasul pe loc, cifrele de vanzare fara precedent fiind realizate prin livrarile de Model 3 clientilor inscrisi in urma cu doi ani.

Intrebandu-se daca acest ritm poate fi sustinut pentru o perioada mai lunga, AW scoate in evidenta ca segmentul electric ramane minuscul in Germania, reprezentand chiar si in aceasta luna record, doar 1.9% din vanzarile de automobile noi.

Despre recorduri asemanatoare in tarile scandinave si Spania am mai scris, dar sa recapitulam cifrele venite cu mare repeziciune:

Pentru a pastra proportia pietelor globale si a succesului peste granite inregistrat de Model 3, trebuie doar sa amintim ca in SUA s-au vandut mai mult de 10.000 exemplare (estimare EV Sales) in martie, cea de a treia luna cu subventiile reduse la jumatate, dupa depasirea in vara anului 2018, a unui total de 200.000 automobile electrice Tesla vandute pe piata americana.

Asteptam cu interes statisticile din China, care ramane de departe cea mai mare piata pentru automobile electrice, cu o concurenta acerba, si unde dupa o impotmolire initiala cu formalitatile vamale in luna februarie, Model 3 a beneficiat de prima luna intreaga de vanzari in martie.

db