Compensatia liderilor Daimler legata de obiectivele de reducere a emisiilor de CO2

18 mai 2019



Tranzitia marilor companii auto spre mobilitatea electrica este strans legata de schimbarea prioritatilor si a gandirii liderilor acestora.

Asa cum afirmam recent, la intalnirea EV de la Bran, in legatura cu utilizarea argumentelor economice pentru accelerarea adoptarii electromobilitatii pe scara mai larga in Romania, schimbarea prioritatilor la nivel de individ se poate realiza mai rapid daca exista o cointeresare materiala directa.

Am mai relatat atat despre legarea salarului fostului CEO al aliantei Renault – Nissan, Carlos Ghosn, de vanzarea de autovehicule electrice, cat si despre circulara lui Herbert Diess, CEO Volkswagen, despre masinile electrice utilizate in interes de serviciu, in cadrul grupului.

Intr-o recenta conferinta de presa la Sindelfingen a fost prezentat planul intitulat “Ambitie 2039” al noului CEO Daimler, Ola Kaellenius, care va prelua conducerea concernului de la Dieter Zetsche, dupa Adunarea Generala din 22 mai.

Dupa tranfomarea gamei de modele pentru a ingloba in proportie de 50% variante electrice sau plug-in hibrid pana in 2030, urmatorul obiectiv este de a moderniza procesele de productie pentru ca Grupul Daimler sa devina CO2-neutru pana in 2039.

Aceasta va fi o transformare fundamentala pentru compania noastra in mai putin de trei cicluri de produse – ceea ce nu este o perioada prea lunga“, declara Ola Kellenius la Sindelfingen. Un rol important va avea familia de modele electrice EQ, din care face parte modelul EQC, lansat recent in productie.

Una din metodele prin care noul CEO va conecta interesul individual de strategia companiei este legarea compensatiei consiliului executiv de obiectivele de reducere a emisiilor de CO2.

O serie de transformari sunt legate de utilizarea surselor de energie regenerabile si procese de reciclare in cadrul concernului Daimler, dar si la furnizori. “Am decis sa stabilim obiective de CO2 ca element important in acordarea de contracte furnizorilor“, declara Ola Kellenius, in cadrul conferintei de presa, un pas asemanator cu strategia Grupului Volkswagen.

Aceasta strategie ne va ajuta sa aparam pozitia de lideri in industria auto“, spune noul CEO, pentru a sublinia ca initiativa nu este doar un “complot” de marketing.

db