Noul BMW Seria 3 Touring

13 iunie 2019



Designul dinamic, o crestere notabila a placerii condusului si functionalitatea optimizata cu ajutorul detaliilor inovatoare marcheaza noul BMW Seria 3 Touring. Caracterul elegant si progresist al noului BMW Seria 3 Touring este subliniat de ambianta premium rafinata a interiorului si de cele mai noi inovatii in control/operare si conectivitate.

Acum 32 de ani, BMW Seria 3 Touring deschidea drumul pentru un nou tip de automobil. Acum, la cea de-a sasea generatie, stabileste noi repere pentru abilitatea sportiva si versatilitatea de ultima generatie in segmentul premium al clasei medii. Peste 1,7 milioane de unitati Seria 3 Touring au fost produse de atunci, peste 500.000 de exemplare apartinand doar predecesorului noului automobil. Va fi produs la uzina BMW din München pentru clientii din Europa, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, Hong Kong, Australia si Noua Zeelanda. Lansarea pe piata va avea loc la 28 septembrie 2019.

Dimensiunile exterioare au crescut in comparatie cu predecesorul – cu 76 mm in lungime (la 4.709 mm), cu 16 mm in latime (la 1.827 mm) si cu 11 mm in inaltime (la 1.440 mm). Ampatamentul extins cu 41 mm, pana la 2.851 mm, si plusul de 43 mm la ecartamentul fata (1.587 mm), respectiv de 21 mm la cel spate (1.604 mm) contribuie la manevrabilitatea si agilitatea automobilului.

Ca si la noul BMW Seria 3 Sedan, designul partii frontale – cu grila BMW mare, farurile duble subtiri si sortul fata elaborat – accentueaza pozitia puternica a masinii. Farurile LED integrale sunt disponibile standard la noul BMW Seria 3 Touring, in timp ce farurile LED cu functii extinse, farurile LED adaptive cu BMW Laserlight pentru faza lunga cu efect antiorbire, cu o raza de actiune de aproximativ 530 de metri, si proiectoarele LED de ceata sunt disponibile ca optiuni.

Designul cockpitului, orientat catre conducator, noua grupare de afisare a displayului central si a panoului de instrumente si butoanele de control concentrate intr-un numar mic de panouri de functii aduc o aura sportiva interiorului noului BMW Seria 3 Touring. Specificatia standard include volan sport cu design nou si imbracat in piele, cu butoane multifunctionale, suporturi pentru degete si aplicatii galvanizate. Consola centrala inalta si designul coordonat al panourilor decorative ale usilor si al panoului de instrumente creeaza sentimentul de cocoon.

Scaunele cu design nou imbunatatesc nivelurile de confort pe distante lungi in interiorul noului BMW Seria 3 Touring. Spatiul pentru umeri in fata a crescut semnificativ, iar noul automobil ofera, pentru toate locurile, mai mult spatiu la nivelul capului decat predecesorul sau. Totodata, compartimentul din spate intampina pasagerii cu spatiu pentru picioare suplimentar si o mai mare usurinta la acces.

Noul BMW Seria 3 Touring dispune standard de operare automata a hayonului. Optiunea Comfort Access permite i deschiderea si inchiderea hands-free. Luneta se deschide separat, asa cum sunt obisnuiti clientii BMW. Portbagajul noului BMW Seria 3 Touring are o capacitate de 500 de litri – cu cinci litri mai mult decat predecesorul – cand toate locurile sunt ocupate, iar capacitatea de incarcare primara utilizabila direct a crescut cu 32 de litri. Volumul portbagajului poate fi marit la un maximum de 1.500 de litri prin rabatarea spatarului banchetei.

Trei motoare pe benzina si trei versiuni diesel vor fi disponibile de la lansarea noului BMW Seria 3 Touring sau in saptamanile urmatoare. BMW M340i xDrive Touring se evidentiaza in mod deosebit prin dinamica dominanta in clasa, gratie motorului pe benzina, cu sase cilindri dispusi in linie, ce dezvolta 275 kW/374 CP. Portofoliul include si doua motoare pe benzina, cu patru cilindri, cu puteri de 135 kW/184 CP la BMW 320i Touring si 190 kW/258 CP la BMW 330i, un motor diesel cu sase cilindri dispusi in linie ce dezvolta 195 kW/265 CP la BMW 330d xDrive Touring si doua versiuni diesel cu patru cilindri – 110 kW/150 CP la BMW 318d Touring si 140 kW/190 CP la BMW 320d Touring.

Rigiditatea caroseriei noului BMW Seria 3 Touring a fost marita cu aproximativ 25% in general si cu pana la 50% in anumite zone. In plus, noul BMW Seria 3 Touring are un centru de greutate coborat si o distributie egala (50:50) a maselor. Amortizoarele cu raspuns variabil in functie de cursa – care fac parte din tehnologia de suspensie standard si suspensia M Sport optionala – sunt importante pentru crearea unui echilibru intre sportivitate si confort al calatoriei pe care nici un rival nu-l poate egala. Pe langa suspensia M Sport cu o reducere cu 10 milimetri a garzii la sol, clientii pot comanda si suspensia M adaptiva, cu amortizoare controlate electronic.

Specificatia standard pentru noul BMW M340i xDrive Touring include si diferential M Sport, care este disponibil ca optiune (in combinatie cu suspensia M Sport sau suspensia M adaptiva) pentru BMW 330i Touring, BMW 330i xDrive Touring si BMW 330d Touring. Controlata electronic, functia de blocare complet variabila din diferentialul spate contribuie la imbunatatirea semnificativa a tractiunii, agilitatii, stabilitatii si manevrabilitatii in viraje.

Variantele Advantage, Sport Line, Luxury Line si M Sport ale noului BMW Seria 3 Touring permit o personalizare specifica a designului si facilitatilor. Este disponibila si o gama de optiuni de inalta calitate pentru imbunatatirea confortului. Sistemele inovatoare de asistare de la bordul noului BMW Seria 3 Touring reprezinta ultimii pasi spre condusul autonom. Dotarile standard includ sistem Speed Limit Info (informatii privind limita de viteza) cu afisare No Passing Info (informatii privind interdictia de depasire), avertizare la parasirea benzii si avertizare de coliziune si pietoni cu functie de franare in oras, care detecteaza si biciclistii. Printre optiuni se numara tempomat activ cu functie Stop & Go si Driving Assistant cu avertizare la schimbarea benzii, avertizare la coliziune din spate si avertizare de trafic transversal. De asemenea este disponibil si Driving Assistant Professional, un pachet complet de imbunatatire a confortului si sigurantei. Noua generatie BMW Head-Up Display ofera o suprafata de proiectie mai mare, grafica noua si afisare de continut suplimentar.

Noul sistem de operare BMW 7.0 joaca un rol important in optimizarea sistemului de control si afisare prin functii digitale moderne orientate precis spre nevoile conducatorului. Disponibil optional, BMW Live Cockpit Professional afisari proiectate constant, legate de situatie si personalizate pe panoul de instrumente complet digital, de 12,3 toli (31,24 cm), si per displayul central de 10,25 toli (26,04 cm).

Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania