Celebrul Corvette se afla la un nou inceput, prin lansarea celei de-a opta generatii, prezentata oficial zilele trecute. Legendarul coupe american are un look complet nou si este dotat cu un motor V8 atmosferic amplasat in premiera central spate si care dezvolta 500 CP in versiunea de baza.
Corvette Stingray deschide un nou capitol in lunga sa istorie, inceputa in 1953. De aceasta data vorbim de o revolutie tehnica, schimbarea arhitecturii transformand silueta coupe-ului: habitaclul a fost mutat cu 42 cm mai in fata, iar cele doua prize de aer laterale din spatele portierelor au fortat un posterior mai masiv.
Cu un design inspirat de la avioanele de vanatoare, noua generatie Corvette este mult mai agresiva, un look accentuat de prizele frontale de aer, de mari dimensiuni. Au fost pastrate si unele elemente traditionale de design, precum lampile de stop duble.
Corvette a evoluat nu doar la exterior, ci si in profunzime. Plansa de bord si consola centrala au fost desenate in jurul celui de la volan, iar separarea celor doua locuri este accentuata de o linie longitudinala incarcata cu butoane.
Consola centrala are, bineinteles, un display, insa de dimensiuni rezonabile. Plansa de bord este integral digitala, iar volanul are o forma oarecum neasteptata. Interiorul este dominat, in general, de atmosfera tipica data de materialele de calitate.
Pentru Corvette, noutiunea de downsizing pare sa fie necunoscuta! A fost pastrat un V8 atmosferic de 6,2 litri, expus in toata splendoarea sa prin luneta. Versiunea de baza dispune de 495 CP si 637 Nm la 5.150 rot/min. Transmisia este cu dublu ambreiaj si 8 rapoarte. Cu pachetul Z51 Performance, Corvette accelereaza 0-60 mile (96 km/h) in mai putin de 3 secunde.
Corvette C8 masoara 4,63 metri lungime, 1,93 metri latime si 1,23 metri inaltime si cantareste la gol 1.530 kg. Intreaga caroserie este construita in jurul tunelului central si al unei structuri principale din aluminiu. Suportul parasocului spate este din fibra de carbon, iar portbagajul din fibra de sticla. Stilul targa este pastrat prin detasarea pavilionului si posibilitatea depozitarii acestuia in spate.
Productia va demara la finele anului, iar primele exemplare vor ajunge in Europa in cursul lui 2020.